השוק

לאומי: הריבית בישראל תתחיל לעלות במחצית השנייה של השנה

הכלכלן הראשי של לאומי, גיל בפמן ואסטרטג הריביות של הבנק, דודי רזניק מעריכים שהאינפלציה השנה תנוע סביב 2.3%; הפדרי ריזרב יעדיף שורה של העלאות ריבית בשיעור של 0.25% על פני מספר העלאות מצומצם אך חד
ניצן כהן | 
גיל בפמן (צילום אורן דאי)
הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן, ואסרטג הריביות של הבנק, דודי רזניק, מעריכים היום שבנק ישראל יתחיל להעלות ריבית במחצית השנייה של השנה כשהפדרל ריזרב יעדיף מספר העלאות ריבית של 0.25% על פני מספר מצומצם של העלאות ריבית אך בשיעורים חדים.
"למרות העלייה באינפלציה מעט מעל לגבול העליון של יעד יציבות המחירים נראה שבנק ישראל ימתין עם העלאות ריבית לפחות עד אמצע השנה. אנו מעריכים כי במהלך שנת 2022 האינפלציה צפויה להיות בטווח של בין 2.3%-2.8%.
 
"התוצר המקומי הגולמי של ישראל צמח בשיעור חד של 8.1% (ריאלי) בסיכום שנת 2021. מדובר בשיעור גידול מהיר ביחס להערכות המוקדמות, ובקצב הצמיחה המהיר ביותר מאז שנת 2000. כמו כן, מדובר בקצב צמיחה אשר בלט לחיוב ביחס למרבית מדינות ה-OECD. גם בשנת 2022 הצמיחה המקומית צפויה לבלוט ביחס למרבית המדינות המערביות.
"למרות גל האומיקרון, בחודש ינואר נמשכה הירידה בהיקף האבטלה במשק; שיעור האבטלה ה"רחב" עומד על 5.6%. על רקע ההאצה בצמיחה, הכנסות בהיקף שיא הביאו לירידת הגירעון הממשלתי ב-12 החודשים האחרונים לכ-3.3% תוצר. בחודש ינואר פעילות הממשלה הסתכמה בעודף גבוה באופן חריג. מדובר בהתפתחות חיובית, שתומכת בהתכנסות תקציבית לאחר שנתיים (2020-21) בהן הגירעון היה גבוה יחסית עקב משבר הקורונה, ובתוואי יורד של יחס חוב/תוצר.
"פרוטוקול ישיבת ה- FOMC מרמז שהפד יעדיף סדרת העלאות של 25 נ"ב על פני העלאה ראשונה של 50 נ"ב. על פי הפרוטוקול, תתכן מכירה אקטיבית של MBS או של השקעה מחדש של חלק מתשלומי הקרן שהתקבלו מ- MBS באג"ח ממשלתי, זאת בכדי לקדם את השינוי לקראת תיק שמבוסס על אג"ח ממשלת ארה"ב.
"האינפלציה בבריטניה בשיא של 30 שנה דבר שיגרור המשך העלאות ריבית על ידי הבנק המרכזי.
"פלישה רוסית לאוקראינה ו/או החמרה חמורה של הסנקציות יוסיפו עוד לאינפלציה במדינות המפותחות בטווח הקרוב, ובמיוחד באירופה. בהתחשב ברקע האינפלציוני שכבר קיים ובמסרים הניצים מן הבנקים המרכזיים, המדיניות המוניטרית יכולה לעבור למסלול של הידוק משמעותי. עם זאת, במקביל, המדיניות הפיסקלית יכולה להיות תומכת יותר בכדי לרכך את הפגיעה בפעילות הכלכלית" כותבים בפמן ורזניק ללקוחות הבנק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה