השוק

דוד פתאל ניסה לחסוך 600 אלף שקל והסתבך ברשות ני"ע

ביקורת של רשות ניירות ערך גילתה שפתאל בחישוב יחס חוב להון עצמי החליט שלא להכליל חובות למס הכנסה וככה באורח פלא הצליח לעמוד ביחסים הפיננסים אליהם התחייב למחזיקי האג"ח; על הדרך הוא חסך פיצוי של 600 אלף שקל למחזיקים
ניצן כהן |  5
דוד פתאל, ענת גואטה (צילום יחצ, ענבל מרמרי, דוברות המשטרה)
הסיפור הזה הוא אחד המוזרים (ואולי לא) שמצביעים מעבר למקרה הספציפי על המשבר העמוק שנמצא בו מקצוע החשבונאות. מכיוון שבסיפור הזה מעורבים רואי חשבון ועורכי דין (ואפילו מהבכירים שבהם) ננסה להתיר את סבך הניסוחים הפתלתלים שמסתירים יותר משהם מגלים.
הסיפור הוא כזה:
בתחילת שנת 2021 דוד פתאל שמחזיק ברשתות בתי מלון בישראל ובחו"ל היה בנקודה בעייתית. משבר הקורונה היכה בעסקיו, הסגרים ומגבלות התנועה הביאו את רשתות בתי המלון שלו לתפוסה אפסית ונראה היה שאם לא יכניס יד עמוק לכיס הוא עלול להסתבך עם מחזיקי האג"ח.
 
שטר הנאמנות שנתן פתאל למחזיקי האג"ח חייב אותו לעמוד ביחסים פיננסיים מסויימים. כולם המתינו לפרום הדו"חות הכספיים לראות מה מצבו של פתאל והנה, במועד פרסום הדו"חות הכספיים מסתבר, מר פתאל עומד בכל ההתחייבויות שלו למחזיקי האג"ח, לרבות ביחסים הפיננסיים.
ברשות לניירות ערך הרימו גבה, הכיצד? והחליטו לבדוק את הדו"חות לעומק ואז התבררה התמונה הבאה: רואי החשבון של פתאל החליטו שלא להכניס חובות למס הכנסה בגין דמי חכירה לתוך מצבת החובות של החברה. רואי החשבון הצטיידו בחוות דעת מרנינה של רואה החשבון שלומי שוב וכן של עורך הדין אסף חמדני, שם גדול בקרב התאורטיקנים של המשפט.
ברשות נדהמו: הכיצד יכול להיות מצב כזה וביקשו מפתאל לתקן את הדוחות הכספיים. פתאל כמובן סירב אולם הציג את ההשפעות שהיו ליחסים הפיננסיים של החברה לו היה מכליל את החובות למס הכנסה. וכאן דובר על חיסכון (לשיטת דוד פתאל) של 600 אלף שקל, אבל מעבר לזה מדובר היה בתיוגו כמי שאינו עומד בהתחייבויות למחזיקי האג"ח.
הסיפור כרגע תקוע: ברשות לני"ע מתעקשים כי על פתאל לתקן את הדוחות ואילו פתאל שמצטייד בעוד ועוד חוות דעת פתלתלות מסרב לעשות כן. המשך יבוא.
העמקת הבדיקה של רשות ניירות ערך גילתה עוד דבר מעניין. דוד פתאל כן הכליל בדוחות של שנת 2020 את החובות למס הכנסה אולם בחר בשנת 2021 להוציא את החובות האלה, משל לא היו חובות כאלה. נו חשבונאות יצירתית.
כדי להכניס מספרים לתמונה המדאיגה הזו הרי שפתאל החזקות התחייבה בפני מחזיקי האג"ח שיחס החוב ל-CAP לא יעלה מעל 76% במשך שני רבעונים רצופים. במידה ומתקיימת חריגה כזו הרי שפתאל יאלץ לפצות את המחזיקים בתוספת ריבית שאותה נמנע פתאל מלשלם.
המשך יבוא.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    פתאל פתלתל
    פישרקינג 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ללון במאורת פתלתלים
    סגור
  • 3.
    פתאל הנוכל
    אזרח הארץ 03/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה ומלונות הזבל שלך , להכניס אותך לכלא
    סגור
  • 2.
    מעניין!
    אריה 03/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין!
    סגור
  • 1.
    ניסיון הונאה מתוחכם
    כלכלן 02/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שישלם קנס גבוה כפי שמתיר החוק ושיכניס את הקנס למאזן החברה. בעלי המניות יצלצלו בפעמונים...
    סגור
  • סיפור הנוכל המתמשך
    דיין 03/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעולם אבל לעולם אל תצפו מנוכל מושרש להיות ישר , לזרוק מייד מהבורסה לפני שיהפוך למדריך ראשי לדרך של גניבה והונאה , החוצה ומייד
    סגור