השוק

דו"ח חזק לאלקטרה צריכה, תמתג את יינות ביתן כ"קרפור"

עם הכנסות רבעוניות של 1.5 מיליארד שקל, רווח תפעולי שהוכפל והגיע לכ-57 מיליון שקל, אלקטרה צריכה עושה צעד משמעותי שעשוי להיות המפץ הגדול בתחום קמעונאות המזון; המניה מזנקת בבורסה
ניצן כהן |  4
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה (צילום יחצ אלקטרה)
אלקטרה צריכה פרסמה היום (ראשון) דו"ח כספי מצויין. אבל החדשות הגדולות באמת יצאו בהודעה נפרדת שעשויה להיות המפץ הגדול בתחום קמעונאות המזון שנמצא כעת תחת בדיקה מדוקדקת של רשות התחרות.
נתחיל מהמספרים: הכנסות החברה ברבעון הרביעי של השנה שעברה (2021) צמחו בשיעור של כ-110%  לכ-1.5 מיליארד שקל, לעומת כ-711.3 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020. הגידול בהכנסות נובע מאיחוד תוצאות יינות ביתן, אופיס דיוטי וסער יזמות, בסך של כ-809 מיליון שקל, בקיזוז קיטון במכירות במגזר מוצרי צריכה חשמליים, כתוצאה ממכירת חברה נכדה בצרפת.
 
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2021 עלה בכ-161% לכ-431.6 מיליון שקל (כ-28.8% מההכנסות), לעומת כ-165.2 מיליון שקל (כ-23.2% מההכנסות) ברבעון המקביל ב-2020. איחוד תוצאותיהן של החברות הנרכשות תרם כ-270 מיליון שקל לרווח הגולמי. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה מהרווחיות הגולמית של הפעילויות החדשות שאוחדו לראשונה בתקופת הדוח.
הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של שנת 2021 עלה בכ-170.7% לכ-56.6 מיליון שקל, לעומת כ-20.9 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020.  איחוד תוצאותיהן של החברות הנרכשות תרם כ-27 מיליון שקל לרווח התפעולי ברבעון. הגידול ברווח התפעולי נבע בעיקר מהגידול ברווח הגולמי.
הרווח הנקי של החברה ברבעון הרביעי של שנת 2021 צמח לכ-13.1 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-10.6 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020. יצוין כי הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2021 כלל הוצאות מיסים בסך כ-6.5 מיליון שקל בגין שנים קודמות.
ה-EBITDA של החברה ברבעון הרביעי של שנת 2021 גדל בכ-209% לכ-128 מיליון שקל, לעומת כ-41 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההון העצמי של החברה, ליום ה-31 בדצמבר 2021 הסתכם בכ-1.23 מיליארד שקל.
עכשיו נעבור לחדשות הגדולות באמת: אלקטרה צריכה סיכמה עם ענקית המזון הצרפתית - קרפור - שהיא תסב את רשת יינות ביתן (על 150 סניפיו) לרשת הצרפתית. באופן עקרוני לא מדובק רק במיתוג (שאין להקל בו ראש) אלא במה שעשוי להיות תחילתה של שותפות מופלאה שעוד בטעות עלולה להתגלות כ"מפץ הגדול" בתחום קמעונאות המזון.
הסיבה לתקווה הזו היא בראש ובראשונה הפרישה הנאה שיש לרשת יינות ביתן בישראל, הסיבה השניה היא הידע המשמעותי שיש בקרפור ויכול להביא לישראל סטרנדרטים אירופאים והדובדבן שבקצפת יכול בהחלט להיות הסכמי הסחר של קרפור בעולם וזה יכול להיות מפץ אמיתי.
באופן עקרוני אלקטרה צריכה תוכל לשווק ברשת יינות ביתן (מעכשיו אמור: קרפור ישראל) מותגים פרטיים של קרפור, לייבוא מוצרי מזון איכותיים (יותר או פחות) ביבוא מקביל תוך שימוש בהסכמי הסחר של הרשת הצרפתית וכן הלאה.
אם ננסה לתכלל את האירוע הזה הרי שהנה אנחנו יכולים לקבל כאן רשת קמעונאית בפרישה רחבה עם מוצרים שמנותקים מיבואני המזון הרגילים שאנחנו מכירים, מייצרני המזון שאנחנו מכירים, להשתלב במערך הרכש של ענקית אירופאית והנה המתכון ליכולת לקבל מוצרים איכותיים, שירות ברמה אירופאית ומחירים טובים. אבל בהבטחה הזו אלקטרה צריכה עוד צריכה לעמוד כשפוטנציאל יש.
אם חששנו לרגע מהמגעים של אלקטרה צריכה עם רשת 7-eleven שאמורה להיות הפתרון של החברה למרכזי הערים וחנויות הנוחות, הרי שאלקטרה צריכה מרגיעה ואומרת שהיא ממשיכה בתהליך שסופו הכנסה של רשת חנויות הנוחות לישראל וגם כאן יש טוב שהרי בחנויות מסוגה של רשת חנויות הנוחות המחירים גבוהים יותר, שעות הפתיחה ארוכות יותר ובכלל שולי הרווח במרכזי הערים גבוהים יותר מחנויות הדיסקאונט שמחוץ להן.
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה: "אנו מסכמים שנה מצוינת, בה ביצענו פעולות השבחה רבות בכל תחומי הפעילות של הקבוצה, וכן פיתוח עסקי נרחב כחלק מחיזוק והרחבת מעמדה של אלקטרה מוצרי צריכה כחברה המובילה בתחום מוצרי הצריכה בישראל.
"במהלך שנת 2021 רכשנו את השליטה בקבוצת יינות ביתן, והיום אנחנו מעדכנים על מזכר הבנות עם רשת קמעונאות המזון הענקית Carrefour לקראת הסכם זכיינות במסגרתו יופעלו חנויות רשת יינות ביתן תחת מותגי Carrefour.
"מדובר באירוע שקשה להפריז בחשיבתו שלהערכתנו יהווה שינוי של ממש במפת צרכנות המזון בישראל. בנוסף, חתמנו לאחרונה על ההסכם להפעלת הזיכיון של רשת  7-Eleven הבינלאומית בישראל.
"הרשת שנקים בישראל תציע חוויות קניה מהשורה הראשונה ותהווה חלק נכבד ממגזר קמעונאות המזון שלנו, אותו אנו מסמנים כאחד ממנועי הצמיחה החשובים של הקבוצה בשנים הבאות. בתוך כך, בתחום קמעונאות החשמל אנחנו פועלים כל העת להשבחה והרחבה של פעילותנו, כאשר בשנת 2021 פתחנו 13 סניפים חדשים של 'מחסני חשמל', וכן נכנסנו לפעילות בדיוטי פרי בנתב"ג.
"בתחום המזגנים והסחר מותגים אנו מציגים גידול עקבי בפעילות וממשיכים לפעול למיצוי הפוטנציאל הרב בתחומים אלו. קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה מחזיקה כיום ביכולות תפעוליות ופיננסיות גבוהות מאוד וממשיכה לבסס את מעמדה בתחומי פעילותה בשוק הישראלי".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    שוב השקר הזה .....
    אסי 03/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קנו 2 רשתות , במקום להוסיף עוד רשת אחת גדולה
    סגור
  • 3.
    רשת קרפור בישראל
    נטע 03/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאלת השאלות האם הרשת תהיה כשרה
    סגור
  • 2.
    רשת קרפור בישראל (ל"ת)
    נטע 03/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    רשת קרפור בישראל (ל"ת)
    נטע 03/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור