השוק

סוני תתחרה בטסלה? זו ההודעה הדרמטית של החברה

ענקית האלקטרוניקה היפנית הודיעה כי היא נכנסת רשמית לתחום המכוניות החשמליות, שנתיים לאחר שכבר הציגה רכב אבטיפוס שמעולם לא הבשיל למוצר מסחרי. האם הפעם היא תצליח?
יאיר מור | 
סוני וטסלה (צילום ויקיפדיה)
האם המתחרה המעניינת ביותר לטסלה תגיע מיפן? ביום שישי הודיעו יצרנית הרכב הונדה וענקית האלקטרוניקה סוני על חתימת מזכר הבנות להקמת מיזם משותף בתחום הרכב החשמלי.
לדברי החברות, הן מקותת להקים את החברה החדשה עוד השנה, ולהתחיל למכור כלי רכב חשמליים מתוצרתה ב-2025 – כלומר 3 שנים בלבד מרגע ההקמה. בתחשב בעובדה שלטסלה לקח 5 שנים מרגע ההקמה ועד שהתחילה למכור את הדגם הראשון שלה, ולחברות אחרות לקח תקופות ארוכות עוד יותר (ריוויאן, שהוקמה ב-2009, החלה בייצור מסחרי של רכבים רק בחודשים האחרונים של 2021, כלומר אחרי 12 שנים של עבודה), מדובר בהתחייבות יומרנית למדי.
 
החברות ציינו כי המיזם המשותף יהיה אחראי על כל מסלול היצירה של הרכב, מהתכנון ועד לשיווק, אך המפעלים שבהם הוא ייוצר, לפחות תחילה, יהיו של הונדה. חלוקת העבודה תהיה שהונדה מעצבת את גוף הרכב, אחראית על תהליכי הייצור שלו ועל המכירות, ואילו סוני תיצור את מערכות הבידור, החיישנים והקישוריות לרשת הסלולרית.
"למרות שסוני והונדה הן חברות החולקות דמיון היסטורי ותרבותי רב, אזורי המומחיות הטכנולוגית שלנו שונים מאוד", אמר מנכ"ל ונשיא הונדה, טוֹשיהירוֹ מיבֶּה. "לכן, אני מאמין שהברית הזו, המאחדת את כוחותיהן של שתי החברות, מציעה אפשרויות אדירות לעתיד הניידות".
הונדה היא אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות בעולם, עם ייצור של יותר מ-5 מיליון מכוניות בשנה – אך בתחום הרכב החשמלי היא נמצאת בפיגור משמעותי, כאשר רק דגם חשמלי אחד שלה נמכר כיום במערב. כעת, היא רוצה להעביר את כל כוח הייצור שלה לרכבים חשמליים עד 2040. סוני, מצידה, הכריזה כבר לפני שנתיים כי היא מעוניינת להיכנס לתחום המכוניות החשמליות, ואף הציגה כבר שני אבות-טיפוס מסדרת Vision-S – רכב משפחתי ורכב קרוסאובר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה