השוק

כמה הרווחתם בקופות הגמל וההשתלמות במרץ?

אחרי חודשיים של הפסדים, חזרו קופות הגמל, קרנות ההשתלמות וקרנות הפנסיה להציג תשואות חיוביות וזאת למרות חוסר הוודאות הגדול בשווקים, המלחמה בין רוסיה לאוקראינה והסנקציות של המערב שיוצרות לחץ נוסף על המחירים
ניצן כהן |  1
קופות הגמל וקרנות ההשתלמות (צילום יחצ, בועז צרפתי, מתוך אתר אנליסט, סם יצחקוב, freepik, picjumbo)
אחרי חודשיים של תשואות שליליות חוזרות קופות הגמל, קרנות ההשתלמות וקרנות הפנסיה להציג רווחים. מנתונים ראשונים עולה כי התשואה הממוצעת בקופות והקרנות עמדה בחודש מרץ על 0.7%, תשואה שהיא נאה לכל הדעות.
צריך לזכור שהתשואות החיוביות אינן מובנות מאליהן (אולי כפי שהיו בשנה שעברה). הסביבה הכלכלית היא אינפלציונית, תוואי הריבית עולה וכל אלה שוחקים את התשואות בתיק המניות והאג"ח. לכל הטוב הזה צריך להוסיף את המלחמה בין רוסיה לאוקראינה שמשבשת את הסדר העולמי, את הסנקציות של המערב על רוסיה, מה שמוסיף לחץ למחירי הסחורות והנה אנחנו מקבלים מתכון לירידות בשווקים.
למרות הירידות שהיו אמורות להיות בחודש מרץ, השווקים דווקא עלו, אולי בגלל תגובת יתר של המשקיעים לשיבושים העולמיים אל כאן כדאי לציין את הנתון המדאיג הזה: אצל המשקיעים המוסדיים מצטברים מזומנים בהיקפים גדולים ואין להם מה לעשות איתם ולכן לאחר חודשיים שישבו על הגדר לא הייתה להם ברירה אלא להזרים בחזרה את הכסף לשווקים.
אם כן, לא פעילות מקרו כלכלית או משהו בסביבה הזו אלא דווקא פעילות שהיא על גבול הספקולטיבית. כלומר, מה שעמד לעיני המוסדיים שאם בסוף חודש דצמבר הם היו מוכנים לקנות מניה ב-100 שקל, מדוע היום לא יהיו מוכנים לקנות אותה ב-80 שקל וכן הלאה.
 
ההסבר הזה הוא אחד ממספר הסברים לתשואות החיוביות של חודש מרץ, רק נקווה שכל זה לא יתפוצץ לכולם בפנים אם הבנקים המרכזיים לא יצליחו להשתלט על האינפלציה ואם המלחמה בין רוסיה לאוקראינה תתפשט אל מעבר לגבולות אוקראינה. יש לציין שכרגע נראה שדווקא הרוסים והאוקראינים עולים על מסלול של הפסקת אש, אבל לא צריך להתבשם מזה כי המלחמה היא ממלכת חוסר הוודאות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מעכשיו רק יעלה (ל"ת)
    אבנר 04/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור