השוק

ביידן מרחיב את החרם: ילדיו של פוטין ברשימה

הבית הלבן הרחיב את הסנקציות נגד רוסיה, הוסיף לרשימת הגופים המוחרמים שניים מהבנקים הגדולים במדינה וגם את בכירי השלטון ובני משפחותיהם
יאיר מור | 
ולדימיר פוטין, ג'ו ביידן (צילום ויקיפדיה, CBS News)
הבית הלבן הודיע לפני שעה קלה על החמרה נוספת בסנקציות נגד רוסיה, והוספת בני משפחתו של הנשיא ולדימיר פוטין לרשימת המוחרמים. הבית הלבן ציין כי ההחלטה התקבלה בשיתוף מדינות G7 (קנדה, יפן, גרמניה, צרפת, איטליה ובריטניה) והאיחוד האירופי, וסה"כ 30 מדינות וארגונים.
 
רשימת המגבלות החדשות כוללת איסור על כל קשר עסקי עם סְבֶּרבנק, הגוף הבנקאי המדינתיהגדול ברוסיה, המחזיק שליש מנכסי הבנקאות במדינה, ואלפא בנק הפרטי, הבנק הרביעי בגודלו במדינה; איסור על אזרחים לבצע השקעות חדשות בתחומי רוסיה, גם אם הם אינם נמצאים פיזית בארה"ב; איסור מלא על ניהול עסקאות עם רשימת ארגונים רוסים שתפורסם על ידי מחלקת האוצר מחר (חמישי); איסור על רוסיה לבצע תשלומי חובות באמצעות נכסים שנמצאים תחת ריבונות אמריקאית; והוספה של אנשים נוספים מהאליטה הרוסית לרשימת המוחרמים. הרשימה הזו כוללת כעת את כל ילדיו הבוגרים של הנשיא פוטין, אשתו ובתו של שר החוץ סרגיי לברוב, וגם חברי מועצת הביטחון הרוסית, וביניהם ראשי הממשלה הקודם והנוכחי, דמיטרי מדבדב ומיכאיל מישוסטין.
בהודעה מזכיר הבית הלבן את הזוועות בבוצ'ה שנחשפו בימים האחרונים, ומבטיח: "נתעד ונשתף מידע אודות הזוועות הללו ונשתמש בכל המנגנונים הראויים כדי להטיל את האחריות על האשמים". הבית הלבן מכנה את הסנקציות החדשות "אמצעים כלכליים הרסניים" ו"ההגבלות הכלכליות המשפיעות, המתואמות והנרחבות ביותר אי פעם", ומבטיח כי "כל עוד רוסיה ממשיכה במתקפה האכזרית שלה על אוקראינה, נעמוד מאוחדים עם בני בריתנו ושותפינו בהטלת עלויות נוספות על רוסיה על פעולותיה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה