השוק

עובדי התעשייה האווירית מאיימים בשביתה, האם המפעל יעבור לדרום?

ראש עיריית ירוחם חשפה תוכנית של התעשייה האווירית למעבר מפעל לדרום, שלא עודכנו בה העובדים. כעת ועד העובדים מאיים בשביתה

מערכת ice | 
התעשייה האווירית\טל אוחנה (צילום יחצ\פלאש90)
תוכנית שנהגתה בתקופה האחרונה בתעשייה האווירית, תכננה להעביר את מפעל אחזקת המסוקים שלה מעטרות, צפונית לירושלים, אל העיר ירוחם. מי שעודכנה במהלך מבעוד מועד היא ראש עיריית ירוחם טל אוחנה, אך העובדים לא ידעו. כעת, כאשר אוחנה חשפה בטעות את קיום התוכנית, התעורר זעם בקרב ועד העובדים, והם מאיימים בשביתה.
ראש עיריית ירוחם השתתפה בתחילת השבוע בתחרות רובוטים ורחפנים שנערכה בעיר, והכריזה על המהלך המבורך שייצור אפשרויות תעסוקה נוספות ויפתח את הדרום. עובדי התעשייה זועמים שהמהלך לדבריה של ראש העיר נשמע כחתום וסגור, בעוד כלל לא עדכנו אותם על מנת למצוא להם פיתרון, ויו"ר הוועד יאיר כץ מאיים לשבש את סדרי העבודה בחברה.
 
עטרות הוקם בשנת 1975 בזמן שעטרות היה שדה תעופה פעיל. מאז, הוא עוסק בשיפוץ להבי מסוקי חיל האוויר. בין היתר השתתף גם המפעל בפרויקט השבחת מסוקי היסעור, אך כבר שנים רבות שאין לקוח חיצוני מבקר, והמפעל בנסיגה. לפני 20 שנה המפעל העסיק כ-300 עובדים, וכיום מועסקים בו 50 בלבד.
יחד עם סגירת שדה התעופה עטרות, וחוסר שיתוף הפעולה של מדינות שונות עם מפעלים שמעבר לקו הירוק, המפעל מתקשה לקבל לקוחות. בעבר ביקשה התעשייה האווירית לספח אותו למתחם שלה על יד לוד, אך הממשלה מנעה את המהלך בטענה שהוא מחליש את ירושלים וסביבתה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה