השוק

חדשות טובות לשיכון ובינוי: ביהמ"ש שיחרר 33 מיליון דולר

בית המשפט בקניה הודיע לפני מספר חודשים לשיכון ובינוי שהחליט לעקל לה 33 מיליון דולר בשל מחלוקת על שומת מס; החברה שכרה עורכי דין ויצאה למהלכי ערעור כשכרגע הסיר בית המשפט את העיקול על כספי החובה שמתכוונת להמשיך לפעול משפטית לביטוח החוב
ניצן כהן |  1
דורון ארבלי ונתי סיידוף (צילום אלבום פרטי, פלאש 90/ הדס פרוש)
בית המשפט בקניה החילט לפני מספר ימים לבטל את העיקול שהטיל על שיכון ובינוי בהיקף כספי של 33 מיליון דולר. העיקול נובע מטענות לחוב של מס הכנסה המקומי שבגינן הוצאה שומה לחברה. שיכון ובינוי שכר את שירותים של עורכי דין מקומיים שערערו על החלטת העיקול, ערעור שהתקבל בימים האחרונים אם כי עצם דרישת החוב לא בוטלה.
נזכיר כי שיכון ובינוי פעילה מאוד ביבשת אפריקה לטוב ולרע. החלק הטוב בדברים הוא העובדה שבאפריקה מתבצעות עבודות תשתית נרחבות שמניבות לשיכון ובינוי הכנסות לא מבוטלות. החלק הרע בדברים שיש צורך בהתנהלות מעט שונה מהמקובל במערב וכאן יש פוטנציאל נפיץ לתסבוכת הן עם הרשויות המקומיות והן עם רשויות להלבנת הון במערב.
 
כך או אחרת, נכון לסוף שנת 2021 פעילה כאמור שיכון ובינוי בתחום התשתיות באפריקה כשהפעילות המרכזית שלה בניגריה. אולם היא פועלת גם בקניה כשההכנסות מהפעילות בקניה הסתכמו ב-2021 בכ-152 מיליון שקל. שיכון ובינוי הודיעה כי הפסיקה את העבודות בקניה בשל אי תשלום חובות.
הפעילות בקניה הניבה לשיכון ובינוי הפסדים של כמעט 19 מיליון שקל בשנת 2021 לאחר שהניבה לה הפסדים של כמעט 10 מיליון שקל ב-2020.
יחד עם זאת יש לזכור שפרוייקטי תשתיות מאופיינים בכך שבשנים הראשונות הם גורמים להפסדים ולאחר ההשלמה או לקראת ההשלמה הם מתחילים להניב רווחים. אולם בקניה נוצרה בעיה של אי תשלום חובות, הפסקת עבודה, עיקול כסף ושומות מס שעדיין לא הוכרעו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים
    רונית 04/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    https://www.facebook.com/Halomykrav/
    סגור