השוק

מי תרמו להקמת מוזיאון להנצחתו של המרגל אלי כהן?

יוסי אברהמי ואלמוגים תרמו 100 אלף שקל להקמת המוזיאון להנצחת המרגל הישראלי אלי כהן. והיכן יוקם המוזיאון?
מערכת ice |  1
מימין - יוסי אברהמי, נדיה כהן ומשה לוי (צילום יחצ)
קבוצת יוסי אברהמי וחברת אלמוגים תרמו סכום של 100 אלף שקל למוזיאון להנצחת אלי כהן בהרצליה. התרומה מיועדת להקמת המוזיאון למורשת המרגל הישראלי, מוזיאון שיוקם על פני קומה שלמה בבניין העירייה הישן של הרצליה, בלב העיר. את התרומה קיבלה אלמנתו של אלי, נדיה כהן, במפגש מיוחד שהתקיים במוזיאון של איש העסקים וגיבור ישראל משה לוי שבהרצליה, בהשתתפות נציג ראש העיר ואורחים נוספים.
נדיה כהן: "אני מודה ליוסי אברהמי ולאלמוגים על תרומתם הנדיבה למוזיאון. זו הייתה שאיפת חיי להנציח את זכרו של אלי, שהפך לאהוב מאוד ולחשוב לעם ישראל הודות לפעילותו החשובה בסוריה. אלי היה צנוע ופשוט, אבל ידע לתת ולעשות הרבה למדינת ישראל, ואני בטוחה שבזכות המוזיאון הוא ימשיך ויישאר חי בליבנו".
 
יזם הנדל"ן, יוסי אברהמי, הוסיף כי "אלי כהן היה בעלה של נדיה, אך כיום הוא שייך לכל מדינת ישראל. כשכולם בארץ שומעים את שמו של אלי כהן, הם נרגשים מאוד ומתמלאים גאווה. כולנו מכירים את סיפורו של אלי כהן, גדלנו על המורשת שלו, ואנו בקבוצת יוסי אברהמי גאים לתרום את חלקנו הצנוע להקמת המוזיאון להנצחתו".
 
המרגל הישראלי אלי כהן הוצא להורג בדמשק ב-18 במאי 1965 ועד כה עלו בתוהו מאמצי המשפחה וממשלת ישראל להחזיר את גופתו הביתה. עמותת אלי כהן בשיתוף עיריית הרצליה, מקימה בעיר מוזיאון ייחודי מסוגו לשליחות אישית ולימוד על תורת איסוף המודיעין ועולם הפעילות החשאית. המוזיאון שם לו למטרה להוות פלטפורמה לסיפור חייו מעורר ההשראה של אלי כהן ולחינוך הדור הצעיר על ערכים של אהבת הארץ.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יישר כוח לתורמים ולכל הפועלים להקמת המוזיאון
    מוסקי 09/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש מקום וצורך חשוב ביותר להנציח את פועלו ומורשתו של אלי כהן הי"ד,האיש שפעל כבודד בבירת מדינה אוייב,וידע להשתלב ולהתברג בצמרת השילטון בסוריה, ולהעביר מידע חשוב לבטחונה של המדינה. יהי זכרו ברוך .
    סגור