השוק

המימון לעסקת טוויטר? מאסק מכר מניות טסלה בסכום עתק

אילון מאסק מכר השבוע 5.3 מיליון מניות של טסלה בסכום של כ-4.8 מיליארד דולר, ככל הנראה כחלק מהצורך להעמיד 46 מיליארד דולר לרכישת הרשת החברתית
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום pixabay, יוטיוב/ TED)
אילון מאסק מכר השבוע (שלישי) 4.8 מיליארד דולר ממניות טסלה, יום לאחר שרכש את פלטפורמת המדיה החברתית טוויטר ב-44 מיליארד דולר.  מאסק מכר 5.3 מיליון מניות של יצרנית הרכב החשמלית במחיר ממוצע של 905.30 דולר, לפי מסמכים שהגיש לרשות ניירות ערך ביום חמישי. על פי דיוווח של הCNN המכירות מייצגות רק 3.1% ממניות טסלה שהחזיק באופן מוחלט בתחילת היום ביום שלישי, וקצת פחות מ-2% מסך אחזקותיו בטסלה אם נכללות אופציות מניות שבשליטתו.
 
המסמכים אינם חושפים את סיבת המכירה, אך בכלי התקשורת האמריקאי מערכים, כי מדובר בגיוס כספים שמטרתו לבצע את רכישתו המתוכננת של טוויטר ולהפוך את החברה לפרטית. בציוץ מאוחר יותר ביום חמישי בערב, מאסק הגיב לשאלה לגבי מכירת המניות : "לא מתוכננות מכירות טסלה נוספות לאחר היום" ( "No further TSLA sales planned after today).
עוד עולה מהפרסום כי מספר המניות שנמכרו בשלישי, היווה 20% משווי המסחר הרגיל במניות טסלה עד כה השנה. המניות איבדו 12.2% מערכן במהלך המסחר ביום שלישי, הירידה הגדולה ביותר ביום אחד במניות טסלה מאז ספטמבר 2020.
   
מאסק כאמור, צפוי להשתמש בשליטה שלו בטסלה, שהפכה אותו לאדם העשיר ביותר בעולם, כדי לממן את רכישת טוויטר, אולם הוא לא בהכרח צריך למכור את כל המניות כדי לגייס את תו המכיר המלא של הרשת החברתית. במקום זאת הוא יכול להשתמש במניות כערבות להלוואות כדי לגייס את הסכום הדרוש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה