השוק

טוויטר נפרדת מהבורסה עם אצבע משולשת למאסק

הרשת החברתית רשמה עלייה משמעותית בהכנסות, אך לא עמדה בציפיות האנליסטים ורשמה הפסד תפעולי. עם זאת, הנתון המעניין ביותר דווקא לא היה מהתחום הכספי
יאיר מור | 
אילון מאסק וטוויטר (צילום pixabay, unsplash, ויקיפדיה)
רגע אחרי שאישרה את מכירתה לאילון מאסק, היום הציגה טוויטר את מה שהיא ציינה שעשוי להיות הדו"ח הרבעוני האחרון בהיסטוריה שלה כחברה ציבורית.
הכנסות החברה בשלושת החודשים הראשונים של השנה הגיעו ל-1.2 מיליארד דולר – עלייה של 16% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך עדיין מתחת לציפיות האנליסטים. החברה, מצידה, האשימה את המלחמה באוקראינה שהחלישה את הדולר וטענה כי בחישוב לפי השער היציג לפניה, ההכנסות עלו ב-19%.
כמעט כל הכנסות החברה הגיעו מפרסומות – 1.1 מיליארד דולר, עלייה של 23% (או 26% לפי החישוב של החברה שנועד לנטרל את "משבר פוטין"); ההכנסות האחרות שלה צנחו ב-31% ל-94 מיליון דולר בלבד.
 
למרות הגידול בהכנסות, החברה רשמה הפסד תפעולי בגובה 128 מיליון דולר, שהיוו -11% מההכנסות, לעומת רווח תפעולי בגובה 52 מיליון דולר, או שולי רווח של 5%, לפני שנה; בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 513 מיליון דולר – אך הסיבה היחידה לכך היא שהחברה מכרה במהלך הרבעון תמורת מיליארד דולר את יחידת הפרסום MoPub.
גם הרווח למניה היה מתחת לתחזיות – 61 סנט.
אך הנתון המעניין ביותר בדו"ח היה דווקא מספר המשתמשים: החברה טענה כי נכון ל-31 בדצמבר היו לה בממוצע 229 מיליון משתמשים הניתנים למונטיזציה (כלומר משתמשים אנושיים פעילים שניתן להציג להם פרסומות) ביום – עלייה של 15.9% לעומת שנה קודם לכן וגבוה מציפיות האנליסטים. עם זאת, היא גם הטילה פצצה בדמות הודאה בכך שבמשך שלוש השנים האחרונות, מאז מרץ 2019, היא הגזימה בהערכת מספר המשתמשים שלה.
לפי החברה, הסיבה לכך היתה הוספת האפשרות למשתמשים להתחבר מאותו מחשב או סמארטפון למספר חשבונות ברשת החברתית. בשל מה שהיא הגדירה כטעות, בכל פעם שמשתמש שהיה מחובר כך למספר חשבונות ביצע פעולה באחד מהם – החברה ספרה את כולם כמשתמשים פעילים ואנושיים.
הטעות במספר המשתמשים אמנם לא היתה גדולה יחסית – כחצי מיליון בממוצע בכל רבעון – אך זה הצטבר לכ-2 מיליון משתמשים בשנתיים האחרונות, המהווים כאחוז ממספר המשתמשים עליו מדווחת הרשת החברתית. לא ברור האם חשיפת הטעות בתזמון הזה מקרית, או שמא היא באה להתגרות באילון מאסק, שרוב עובדי טוויטר, לפי הדיווחים בארה"ב, מאוד לא רוצים אותו בתור בוס – עד כדי כך שהחברה נאלצה לחסום את חלקם מביצוע שינויים בקוד הרשת החברתית בניסיון למנוע מהם לחבל בה כדי לגרום נזק מכוון למאסק, ובכירה בחברה נשמעה בוכה בפגישה עם העובדים כאשר דיברה על השינויים הצפויים בחברה בבעלות מאסק.
המניה ירדה באחוז עם תחילת המסחר לפני כשעה באחוז אחד, אך מאז עלתה חזרה וכעת היא נמצאת בין שליש לחצי אחוז מתחת לשער הסגירה של אתמול.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה