תקשורת ומדיה

מאסק מכוסה: זה הסכום שיקבל אם טוויטר תפר את העסקה

יכול להיות רגוע: האיש העשיר בעולם, שסגר את עסקת רכישת טוויטר בגובה 44 מיליארד דולר, צפוי לקבל מיליארד דולר במידה והרשת החברתית תחליט לרדת מהעסקה. יצטרך לשלם במקרה הפוך
מערכת ice | 
אילון מאסק וטוויטר (צילום flickr, freepik)
העסקה של מנכ"ל טסלה, אילון מאסק בשווי 44 מיליארד דולר לרכישת טוויטר, תכלול עמלה של מיליארד דולר אם מי מהצדדים יפר את ההסכם, כך על פי תביעה של רשות ניירות ערך שהגישה החברה ביום שלישי, יום אחד לאחר שדירקטוריון חברת המדיה החברתית תמך בהשתלטות מאסק. 
טוויטר תידרש לשלם למאסק מיליארד דולר אם הדירקטוריון יבטל את הרכישה כדי למכור את החברה לקונה אחר לפני סגירת העסקה עם מאסק, או אם דירקטוריון החברה ימליץ לבעלי המניות שלה להצביע נגד המיזוג, בין היתר. מאסק גם יצטרך לשלם לטוויטר מיליארד דולר אם הוא לא יעמוד לעסקה שעליה הסכימו שני הצדדים, לפי ההצעה.
מועצת המנהלים של טוויטר הסכימה ל"הצעה הטובה והסופית" של מאסק בסך 54.20 דולר למניה, 11 ימים לאחר שהאיש העשיר בעולם הגיש את ההצעה הראשונית שלא התבקש. הרכישה של מאסק תמומן בהון עצמי של 21 מיליארד דולר ו-20 מיליארד דולר בהלוואות מבנק ההשקעות מורגן סטנלי.
הסאגה החלה בתחילת החודש, כאשר מאסק חשף כי רכש 9.2% מטוויטר ופחות משבועיים לאחר מכן - הציע לרכוש את החברה כולה. יו"ר טוויטר, ברט טיילור, אמר כי העסקה "תספק פרמיית מזומן משמעותית, ואנו מאמינים שזו הדרך הטובה ביותר קדימה עבור בעלי המניות של טוויטר". העסקה צפויה להסתיים לפני סוף השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה