השוק

Airbnb בשיא חסר תקדים: זה הדוח הטוב ביותר בתולדותיה

החברה שמאפשרת לכל אחד להשכיר דירה לנופשים רשמה מספר הישגים משמעותיים ברבעון הראשון, וחגגה את חזרת הזמנות החופשה לראשונה אל מעל הרמה שלפני המגפה
יאיר מור | 
airbnb (צילום pixabay, פייסבוק/airbnb)
שירות תיווך הנדל"ן הפרטי למגורים Airbnb הציגה הלילה את הדוח הטוב בתולדותיה, שמעיד ככל הנראה באופן חותך יותר מכל דבר אחר על כך שמבחינת רוב האנשים, מגפת הקורונה מאחורינו והעולם חוזר למה שהיה לפניה – ואולי אף יותר מכך.
החברה ציינה הישג אחד כאשר חשפה כי מספר הלילות שהוזמנו דרכה ברבעון הראשון של 2022 עמד על 102.1 מיליון – זינוק של 59% לעומת השנה שעברה, וחשוב מכך, 26% יותר מהרבעון המקביל ב-2019, לפני מגפת הקורונה. הנתון הזה גבוה אף יותר מתחזיות האנליסטים, שציפו למספר של 100.9 מיליון לילות. סימן נוסף לאמון הגבוה של משתמשים בכך שהקורונה נגמרה הוא מספר ההזמנות לטווח הזמן הרחוק יחסית – נכון לסוף אפריל, כבר הוזמנו דרך השירות 30% יותר לילות מאשר בתקופה המקבילה ב-2019.
"ערך ההזמנות הכולל" – נתון שכולל את המחיר המשוקלל של הלילות שהוזמנו (כלומר, גם המחיר שהולך לבעלי הדירות וגם העמלות שגובה החברה מבעלי הדירות והמזמינים כאחד) – הגיע ל-17.2 מיליארד דולר, לעומת צפי ל-16.5 מיליארד. מדובר בזינוק של 67% מלפני שנה ו-73% מלפני הקורונה.
 
החברה הדגישה כי היא רואה צמיחה בדפוסי הזמנות שמעידים על ההבדל בין העולם שלפני הקורונה לזה שאחריה: הרבה יותר הזמנות באזורים כפריים (אם כי גם בערים היה זינוק של 80%), ועלייה בשיעור הלילות המוזמנים כחלק מחופשות או מגורים ארוכים מ-4 שבועות (21% מכלל הלילות שהוזמנו) – מה שמעיד, לפי החברה, על עולם חדש שבו יש לאנשים הרבה יותר זמן לשכור נכסים לטווח קצר – בין אם זה לחופשה או לעבודה מהבית של מישהוא אחר.
"עבור מיליארדי אנשים, הם לא חייבים לחזור למשרד חמישה ימים בשבוע, ורובן המוחלט של החברות אינן דורשות מעובדים לחזור למשרד", אמר בראיין צ'סקי, מנכ"ל החברה, בשיחה עם המשקיעים לאחר הצגת הדו"ח. "מה שאנחנו הולכים להמשיך לראות בשנים הקרובות, אנחנו חושבים, הוא צמיחה מתמשכת".
גם התוצאות הכספיות של החברה היו בהתאם לעלייה המשמעותית בפעילות הכללית שלה: הכנסות החברה בחודשים ינואר עד מרץ הגיעו ל-1.51 מיליארד דולר, זינוק של 70% לעומת השנה שעברה ויותר מתחזיות האנליסטים ל-1.45 מיליארד דולר; החברה עדיין רשמה הפסד נקי, אך גובהו היה 19 מיליון דולר בלבד, לעומת 1.2 מיליארד דולר לפני שנה ו-292 מיליון בשנה האחרונה לפני המגפה; ה-EBITDA המתואם היה 229 מיליון דולר רווח, לעומת הפסדים של 59 מיליון לפני שנה ו-248 מיליון ב-2019; וההפסד למניה ירד ל-3 סנט בלבד, לעומת צפי ל-29 סנט.
החברה הוסיפה כי ברבעון הנוכחי היא מצפה לזינוק של לפחות 52% בהכנסות, לטווח שבין 2.03 ל-2.13 מיליארד דולר – הרבה מעל תחזיות האנליסטים ל-1.96 מיליארד דולר. זאת בתנאי שלא יהיו ברבעון הזה התפרצויות קורונה, משבר כלכלי שיגרום לאנשים להפסיק להוציא כסף על חופשות או החרפה של המלחמה באוקראינה.
המלחמה באוקראינה היתה חלק חשוב בדו"ח החברה, שציינה כי במסגרת היוזמה שלה להציע דירות מגורים זמניות לפליטים מהמדינה כבר קיבלו 14,000 איש מגורים זמניים, ו-34,000 מארחים הציעו את דירותיהם לפליטים. בנוסף, חשפה החברה כי במהלך הרבעון הזמינו אזרחי העולם 600,000 לילות בדירות Airbnb באוקראינה בלי שהיתה להם כוונה להגיע למדינה, רק כדי לשלם לבעלי אותם דירות וכך לסייע לאוכלוסייה האוקראינית. סך כל "הזמנות הצדקה" הללו עמד על כ-20 מיליון דולר, והחברה החליטה לוותר במקרה שלהן על העמלות שהיא גובה בדרך כלל על הזמנות.
מניית החברה זינקה ביותר מ-6% לאחר שעות המסחר בבורסה בוול סטריט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה