השוק

פייסבוק חוששת מהאטה בצמיחה: תאט את קצב גיוס העובדים

הרשת החברתית הפופולרית בעולם מתכננת להאט את קצב גיוס העובדים במטרה לייצר קורלציה בין ההכנסות להוצאות; סמנכ"ל הכספים של החברה: מגבלות הפרטיות של אפל וירידה בקצב הצמיחה העולמית כמו גם המלחמה באוקראינה יפגעו בהכנסות החברה
ניצן כהן | 
איך לעשות כסף מהפייסבוק שלכם? (צילום Pixabay)
פייסבוק, הרשת החברתית הפופולרית בעולם מתכננת להאט את קצב גיוס העובדים. סמנכ"ל הכספים של החברה העריך שרף ההוצאות של החברה ינוע השנה בטווח של בין 87 ל-92 מיליארד דולר וזאת לעומת טווח הוצאות של 90 עד 95 מיליארד דולר, כפי שהעריכה החברה בתחזית הקודמת.
האנליסטים בוול סטריט רואים בהחלטה של פייסבוק דבר חיובי בשל העובדה שטרם התבררה מלוא ההשפעה של מגבלות הפרטיות החדשות של אפל על החברה כשבינתיים התווספו מספר גורמים נוספים שישפיעו עליה כמו העלייה החדה בשכרם של עובדי ההייטק, הפלישה של רוסיה לאוקראינה וההאטה הכלכלית בעולם.
 
באופן עקרוני לייצר קורלציה בין ההוצאות להכנסות זה דבר מצוין כך שאם הנהלת החברה מעריכה שהיא צפויה לייצר פחות הכנסות מכפי שצפתה קודם, הרי שיש לצמצם את ההוצאות בהתאם.
פייסבוק העריכה מוקדם יותר שמדיניות הפרטיות החדשה של אפל תביא לפגיעה של 10 מיליארד דולר בהכנסות שלה כשבינתים החברה לא מקבלת פרסומות מרוסיה ועסקים שבשנים הקודמות הוציאו  סכומים גדולים על פרסומות ממוקדות ברשת צפויות להוציא סכומים נמוכים יותר.
השפעה מקזזת על שורת ההכנסות של החברה היא החזרה של העולם לטוס ולנפוש ומדובר בסיגמנט שמהווה חלק משמעותי בקרב המפרסמים של הרשת.
בין זה לבין זה נותרה תעלומה בכל הנוגע לעולם ההוצאות של החברה והרשת פתרה את הבעיה הזו באמצעות מצמום בקצב גיוס העובדים ואת זה המשקיעים מעריכים ומכאן המניה החלה בימים האחרונים להתאושש.
צריך לזכור שפייסבוק שינתה לאחרונה את המבנה הארגוני שלה כך שהפכה ל"מטא", חברת החזקות שמחזיקה ברשת חברתית מסועפת אבל משקיעה סכומים משמעותיים בעתיד שלה - המטאוורס - שאמור להיות עתיד האינטרנט העולמי. מטא משקיעה סכומים משמעותיים בפיתוח דור העתיד שלה והמשקיעים בוול סטריט בסך הכל אוהבים את מה שנעשה ברשת שמגלה אחריות ומחפשת אפיקים נוספים לפעילות המוכרת של הפרסום הממוקד ברשת החברתית הפופולרית בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה