השוק

האינפלציה בארה"ב בקצב שנתי של 8.5%; יציבות בשוק האג"ח

האינפלציה בארה"ב אמנם ירדה במעט אך עדיין היא ברמה גבוהה שמחייבת המשך המעורבות האגרסיבית של הפד; עיקר עליות המחירים נרשמו מעולמות האנרגיה ומחירי המזון
ניצן כהן | 
בורסת ארה"ב (צילום vecteezy)
האינפלציה בארה"ב, בחודש אפריל עלתה בקצב שנתי של 8.3% וזאת לאחר שבמקץ היא עלתה בקצב שנתי של 8.5%. בסך הכל האינפלציה ברמה הזו מגולמת בשווקים אבל ניתוח המדד מדאיג במעט את המשקיעים - בדגש על מעט.
כצפוי את עיקר עליות המחירים סיפקו מחירי האנרגיה שמושפעים מאוד מהלחימה באוקראינה וכרגע לפחות, לא רואים תזוזה בכיוון הנכון של הדברים (הפסקת הלחימה ואף נסיגה של רוסיה ממנה) ולכן המשקיעים מגלמים המשכם של מחירי אנרגיה גבוהים.
 
הנתון השני שהיה צפוי היה מחירי המזון שסובלים מהמשך השיבושים בשרשרות האספקה ומגלמים חשש מהתמשכות המשבר בסין - אפס הדבקה והידבקות - שמעיבה על מחירי הסחורות.
מה שהיה לא צפוי זה מדד מחירי הליבה שהיה באפריל גבוה ועלה ביותר מ-6% כשהתחזיות היו לעלייה של 6% בדיוק וזה מצביע על עליית מחירים כוללת בשוק האמריקאי וזה כבר מדאיג.
בשוק האג"ח מגיבים המשקיעים בדיוק כפי שאמרו מוקדם יותר והתשואות מתייצבות מתחת לרמת 3% לאחר שכבר היו ברמה של 3.2% שלשום (יום שני) כשבמקביל שוק המניות מאבד גובה בשל החשש משחיקה ברווחיות של הפירמות בשל האינפלציה הגבוהה.
כך או אחרת, בוול סטריט מצטטים את ראשונים הכלכלנים שמגיבים למדד הגבוה כרגועים יותר ומעריכים שהפדרל ריזרב לא יפתיע בישיבת הריבית הבאה עם עלייה של 0.75% בריבית וזה מחזיר את העניינים לשליטה, כלומר יציבות ומדיניות ברורה של הפד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה