השוק

אינטל בבעיה: מחזיקי המניות מתנגדים לתשלום למנכ"ל

מחזיקי המניות של ענקית השבבים האמריקאית הצביעו ברוב מוחלט נגד חבילת השכר האסטרונומית של המנכ"ל, פט גלסינגר. מה יקרה כעת למשכורת שלו?
יאיר מור |  4
אינטל (צילום Magma Images)
מחזיקי המניות של אינטל מתנגדים לחבילות המענקים הענקיות של החברה לבכיריה, כך חושף מסמך שפורסם אתמול (שני) באתר הרשות האמריקאית לניירות ערך (SEC).
בשבוע שעבר ערכה החברה הצבעה בקרב מחזיקי המניות שלה, כדי לאשרר את כהונתם ומשכורתם של בכירי החברה. בהצבעה לגבי חבילות המענקים לבכירים הצביעו בעלי 921 מיליון מניות של החברה בעד – אך בעלי 1.78 מיליארד (לא, זו לא טעות) מניות הצביעו נגד. במלים אחרות: משקיעים המייצגים 34% ממניות החברה תומכים בסכומים שהיא משלמת לבכירים, בעוד משקיעים המהווים כמעט פי שניים מכוח ההצבעה מתנגדים.
 
לא מדובר בפעם הראשונה בה מחזיקי המניות של אינטל מתנגדים לתנאי השכר של הבכירים. בהצבעה המקבילה שנערכה בשנה שעברה תמכו מחזיקי 38% מהמניות בחבילות השכר שהיא הציעה למנהלים הבכירים. עם זאת, ההצבעה הזו היא בגדר המלצה של בעלי המניות לחבר המנהלים, שלא מחויב לנהוג לפיה.
כזכור, לאחרונה נחשף כי מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, שמונה לתפקיד בתחילת 2021, הוא אחד מחמשת המנכ"לים בעלי חבילות השכר הגדולות ביותר בארה"ב, עם שכר של יותר ממיליון דולר, 1.75 מיליון דולר במענקים, מניות בשווי 140 מיליון דולר ואופציות בשווי של 30 מיליון דולר נוספים, וסה"כ חבילת שכר בשווי של 178.6 מיליון דולר.
במסמך מצוין כי "ועדת השיפויים מאמינה שהתניית 73% מענקי המניות של המנכ"ל החדש בהשגת גידול שאפתני במחיר המניה היתה לטובת אינטל ומחזיקי המניות שלה". לגבי הכישלון בהצבעה בהצבעה בשנה שעברה אמרה החברה כי "הוועדה לקחה את תוצאות ההצבעה הזו ברצינות, והתמקדה באיסוף ותגובות למשוב של בעלי המניות שלנו בנוגע לתוכניות התשלום לבכירי אינטל".
דובר החברה מסר ל-CNBC וגופי תקשורת נוספים: "אנו לוקחים את המשוב של מחזיקי המניות שלנו ברצינות, ומחויבים לתקשר איתם ולטפל בדאגותיהם. כבר נקטנו צעדים לטיפול בשאלות משקיעים בנוגע לתשלומים, כולל הפיכת הגישה הכוללת שלנו לתשלומים לקלה יותר להבנה, הבהרת מטרות מענקי הביצועים השנתיים שלנו, קישור ברור בין תשלום לביצועים והגברת הגילוי הנאות והשקיפות".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    עדיין ישאר לו כסף לחלב וביצים (ל"ת)
    מנקה 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    בלי קשר להצבעה המנכ''ל לא יקבל את רוב השכר שלו
    ארנב פיננסי 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שיבדוק לעומק את פרטי חבילת השכר של מנכ''ל אינטל יגלה שבערך 130 מתוך 180 מליון $ תלויים בביצועי המניה. בשביל לקבל את כל ה 180 מליון $ הוא צריך שהמניה תעשה בסביבות ה 200% תשואה. זה דמגוגיה להגיד שחבילת השכר שלו היא 180 מליון $, כי כנראה שתוך 3 שנים המניה לא תעשה 200%. הדירקטוריון של אינטל צודק שהצמיד את רוב התגמול של המנכ''ל לביצועי המניה. כך האינטרס של המנכל ושל בעלי המניות מתלכד. וואלה - אם הוא יצליח להעלות את המניה ב 200% מגיע לו 180 מליון$ שכר.
    סגור
  • 2.
    אינטל
    רוברט 05/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צודקים לא לשלם בסמן שהמניה ירדה לשפל של שנים בזמן שתחום השבבים רק עולה בביקוש ! מה בדיוק הוא מביא בשביל 362 מיויון דולר שכר בשנה !?
    סגור
  • 1.
    אבילו סטיב גו'בס לא שווה
    אף אחד 05/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סכומים כאלו.הוא לא המציא יצר או הקים את החברה.
    סגור