השוק

אינטל שפכה סכום אסטרונומי על המנכ"ל – וזו ההצדקה שלה

במסמכים שהגישה החברה נחשף כי המנכ"ל החדש שלה, שמונה לתפקיד לפני כשנה, קיבל חבילת מניות בסכום אדיר – אלא שבעקבות המינוי השווי האדיר הזה הפך לכמעט חסר תקדים

יאיר מור | 
בוב סוואן, פטריק גלסינגר (צילום Magma Images, טוויטר/בוב סוואן, יוטיוב/Talks at Google)
אינטל הגישה לפני כשבועיים לרשות האמריקאית לניירות ערך (SEC) מסמך שבו היא מציינת כי בשנת 2021 שילמה למנכ"ל הטרי שלה, פטריק ("פט") גלסינגר, הרבה יותר כסף מכפי שהבטיחה לו בעת שמינתה אותו לתפקיד בינואר של אותה שנה.
לפי המסמך, בעת המינוי הציעה ענקית השבבים לגלסינגר מניות בשווי שהוערך ב-110 מיליון דולר. השווי הזה חושב לפי מחיר המניה הממוצע ב-30 הימים שקדמו למינוי. אלא שלאחר המינוי, זינקה המנייה בחדות בעקבות התקוות שתלו בתעשייה במנכ"ל החדש, ולמרות שירדה מאז ב-15%, לעומת עלייה ממוצעת של 15% לפי מדד המוליכים למחצה של פילדלפיה, שווי המניות שקיבל גלסינגר עדיין עלה ל-169.5 מיליון דולר בסוף השנה. יחד עם המשכורת הרגילה ומענקים נוספים, הוא קיבל בסוף השנה 178.6 מיליון דולר.
 
לפי המידע הנאסף ומפורסם על ידי הפדרציה האמריקאית לעבודה וקונגרס הארגונים התעשייתיים (AFL-CIO), איחוד של 57 איגודי עובדים שמייצגים לטענתם 12.5 מיליון עובדים ומנהל קמפיין בנושא פערי שכר, רק 4 חברות בארה"ב שילמו סכומים גבוהים יותר למנכ"ליהן: פלייטיקה של איש העסקים הישראלי טדי שגיא (372 מיליון דולר לרוברט אנטוקול), פייקום (211 מיליון ל צ'אד ריצ'יסון), חברת הביטוח הרפואי 1Life (199 מיליון דולר לאמיר רובין) וחברת הריהוט והשיפוץ לחללי יוקרה RH (178 מיליון דולר לגרי פרידמן).
החברה מודעת כנראה לעובדה שזה נראה מעט תמוה, לאור העובדה שהיא עדיין מתקשה להתאושש מהמשבר המתמשך בו היא נתונה בשנים האחרונות, מפני שהיא טרחה לציין במפורש במסמך כי היתה חייבת להציע לגלסינגר מענק נדיב במיוחד, כדי שיסכים לוותר על 42 מיליון הדולרים שהובטחו לו על ידי המעסיק הקודם שלו, חברת הווירטואליזציה Vmware, והדגישה כי בכל פגישות בעלי המניות שדנו במינוי גלסינגר, אף אחד לא התנגד לו או לסכומים שהוצעו לו.
בחודש שעבר אמר גלסינגר עצמו בראיון למגזין פייננשל טיימס כי הסיבה לירידה במניית החברה היא השקעות הענק שיזם במטרה להוציא את החברה מהמשבר, והוסיף עקיצה: "איננו הולכים להיכנע לראייה קצרת-הטווח הרבעונית של וול סטריט. אנחנו שופטים את עצמנו לפי בניית והבראת החברה שתארך מספר שנים. זה מסר לא מאוד ידידותי לוול סטריט, אך זה בדיוק הדבר הנכון לעשות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה