השוק

בז"ן מפרסמת דו"ח רבעוני: איך השפיעה המלחמה באוקראינה?

בז"ן מודיעה על צמיחה של כ-5% במרווח הזיקוק, וצופה רווחים ברבעון הבא בעקבות עליית המחירים בעולם. וגם מה גרם לירידה של יותר מ-70% במכירות הפולימרים? 

מערכת ice | 
ארובות בז"ן בחיפה (צילום פלאש 90/ מאיר ועקנין)

בז"ן פרסמה היום (ראשון) את נתוניה הכספיים לרבעון הראשון של השנה. במרווח הזיקוק המנוטרל, המהווה מדד משמעותי לצמיחה בתחום חלה עלייה של כ-5 דולר, מ-4.3 דולר לחבית ברבעון המקביל, ל-9.3 ברבעון הראשון של השנה הנוכחית. בחברה מציינים כי לפני פרוץ המלחמה באוקראינה, שהובילה לזינוק חד במרווחי הזיקוק, קיבעה בזן באמצעות חוזים עתידיים את מרווח הזיקוק בשיעור של כ-40% מהיקף הזיקוק שלה לשנת 2022, ברמה ממוצעת של כ-8 דולר לחבית.

סכום ה-EBITDA המנוטרל, מסתכם ברבעון הראשון השנה בכ-103 מיליון דולר, המהווים עלייה של 39% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
 


במכירות הפולימרים (כאו"ל ודוקור), חלה ירידה של 71 %, מ-17 מילון דולר ברבעון הראשון של השנה, בהשוואה ל-59 מילון דולר ברבעון המקביל לשנת 2021. באשר לכך אומרים בחברה כי, אלמלא הטיפול התקופתי בכלל מתקני כאול, הסכום נאמד בכ-50 מיליון דולר.

כמו כן, בז"ן רשמה ברבעון הראשון הפסד נקי בסך של 18 מיליון דולר ועלייה בחוב הפיננסי נטו לרמה של 961 מיליון דולר, זאת מייחסים בחברה בעיקר לתוצאה משערוך חוזים עתידיים בהם התקשרה לקיבוע מרווחי הזיקוק, וזאת על אף הביצועים השוטפים הטובים שנרשמו ברבעון. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת (לפני שינויים בהון חוזר והשפעת המס) מסתכם בסוף הרבעון הראשון בכ-198 מיליון דולר, גידול של כ-26% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.
עיקרי תוצאות קבוצת בזן (במיליוני דולר)

 (1) EBITDA פולימרים אלמלא הטיפול התקופתי בכלל מתקני כאול נאמד בכ-50 מיליון דולר.(2) מרווח זיקוק מנוטרל פרופורמה אלמלא הטיפול התקופתי בחלק ממתקני החברה, ובפרט במתקן הפצחן הקטליטי (FCC), של 11.3 דולר לחבית.
 


כזכור במהלך השנה ,לאחר מאבק ממשוך של ארגונים סביבתיים ותושבי חיפה, הודיעה הממשלה על פינוי מפעלי בז"ן המזהמים במפרץ חיפה והעתקתם לנגב, בשנים הקרובות. יחד עם זאת ארגוני סביבה רבים העירו כי ההחלטה לא כוללת היערכות כוללת ותככנית סדורה עם מועד לפינוי, וכן כי נלקחו בחשבון צרכי משק האנרגיה של ישראל מבלי להתחשב בפתרונות אנרגיה חלופיים והיערכות לכלכלת דלת פחמן.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה