השוק

מניית אמזון מזנקת רגע לפני שהיא נפתחת לכולם

החברה הודיעה בימים האחרונים על מהלך שצפוי לאפשר להמוני משקיעים קטנים לקנות מניות שלה – אך האם הצעד הזה בכלל הכרחי?

יאיר מור | 
אמזון (צילום פייסבוק/ Amazon)
מניית אמזון זינקה ביום המסחר של אתמול (שלישי) בנאסד"ק בשיעור חד של 4.4% למחיר של 2,404.19 דולר, ובשעות המסחר המאוחר אף עלתה ב-0.45% נוספים, למחיר של כ-2,415 דולר. מדובר ביום העליות הרביעי ברצף של המניה, בזמן שהמגמה הכללית בבורסות אינה חיובית, ולאחר שאיבדה מתחילת השנה כ-27% מערכה, וביום שלישי שעבר אף ננעלה במחיר הנמוך ביותר שלה מאז תחילת סגרי הקורונה בארה"ב באפריל 2020. סה"כ עלתה מניית אמזון בכ-17% מאז השפל של לפני שבוע. מספר אנליסטים אף עדכנו את המלצתם לגבי המניה ל"קנייה".
הסיבה לעלייה היא, ככל הנראה, הודעת החברה מיום שישי, לפיה בעלי המניות שלה אישרו הצעה לפיצול מניות, במסגרתה יפוצלו מניות החברה הקיימות ל-20. כל בעל מניות בחברה יקבל 19 מניות חדשות על כל מניה שברשותו, והפיצול ייכנס לתוקף בסוף השבוע הנוכחי, לקראת תחילת המסחר ביום שני הבא.
 
למרות שהדו"ח האחרון של אמזון לא בדיוק היה סיבה למסיבה, והחברה אף שוקלת לפי דיווחים צמצום פעילות כדי לחסוך בעלויות, פיצול המניות מפיח בשוק תקוה כי המחיר החדש לכניסה להשקעה בחברה – כ-120 דולר לעומת כ-2,400 במבנה המניות הקיים – יאפשר למשקיעים קטנים רבים לרכוש מניות בחברה, וייצור ביקוש למניות הללו בקרב קהלים חדשים.
עם זאת, ייתכן כי ההערכה הזו תתבדה על רגע מגמה אחרת בשוק, שהגיעה לשיא בתקופת הקורונה: אפליקציות השקעה מסוג חדש, שמאפשרות השקעות בקריפטו ובמניות, ואינן דורשות מהמשקיעים סכום מינימום או קנייה של מניה שלמה. כך, למשל, אפליקציית רובינהוד, אחד הלהיטים הגדולים של תקופת הסגרים, מאפשרת למשתמשים לרכוש חלקיקי מניות של אמזון, מיקרוסופט, אפל, מטא (פייסבוק לשעבר) וכו', כך שגם מי שלא מעוניין לרכוש מניה בודדת של מיקרוסופט ב-270 דולר, למשל, יוכל לרכוש "בעלות חלקית" על מניה בכל מחיר שיקבע. השירות רוכש מניות במחיר משוקלל של כל המשתמשים המעוניינים במניה ומעט יתרה, כדי לאפשר כניסה של מיני-משקיעים נוספים.
קיומו של מודל ההשקעות החדש הזה, על יתרונותיו וחסרונותיו (למשל, עמלות שצריך להוסיף לשירותים הללו והסכנה שהם "ינעלו" את המסחר במניות מסוימות, כפי שקרה בקיץ 2020 עם רשתות החנויות ובתי הקולנוע GameStop ו-AMC), עלול לייתר צעדים כמו זה של אמזון. נראה כי בשבוע הבא תיבחן לראשונה התחרות בין השקעה ישירה לבין השקעה עקיפה דרך שירותי תיווך לחלקיקי מניות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה