השוק

טדי שגיא בדרך לעסקת מיליארדים: קמדן מרקט עומד למכירה

הבעלים של מתחם קניות הרחוב בלונדון מעמיד דוכן למכירה של 1.5 מיליארד ליש"ט, המתחם כולל מאות ברים, עסקים קטנים ונחשב לאחד העמוסים בבירת אנגליה
מערכת ice |  5
טדי שגיא (צילום פלאש 90/ יוסי זליגר)
קמדן מרקט הועמד למכירה, כאשר המיליארדר הישראלי טדי שגיא מקווה למשוך הצעות באזור של 1.5 מיליארד ליש"ט עבור שפע הדוכנים, הברים, המקומות והמגורים המרכיבים את המקום ההיסטורי והתרבותי.
היועץ הפיננסי רוטשילד ושות' מונה על ידי שגיא ותהליך מכירה דיסקרטי יצא לדרך, כאשר בשבוע האחרון יצרו קשר עם קומץ מציעים פוטנציאליים, אומרים שני אנשים בעלי ידע על העסקה. שגיא מקווה לגבות כ-1.5 מיליארד ליש"ט עבור אחד מיעדי התיירות העמוסים ביותר בלונדון, למרות שהוא לא הניח מחיר מוצק, לפי האנשים האלה.
 
המתחם המשתרע על פני 16 דונם כוללת שלישיית שווקים - סטייבלס מרקט, קמדן לוק מרקט ושוק באק סטריט - כמו גם דיור ומשרדי עבודה חדשים. שגיא, מייסד חברת תוכנת ההימורים Playtech, רכש לראשונה את קמדן, שמושכת כמעט 30 מיליון מבקרים בשנה, ב-2014.
היזם הישראלי רכש את Stables Market, הכולל מגוון דוכני מזון, אופנה ואומנות, מקונסורציום של מפתח הנכסים צ'לספילד והמסעדן ריצ'רד קארינג תמורת 400 מיליון ליש"ט ב-2014. לאחר מכן, הוא רכש את קמדן לוק מרקט, המתמחה באומנויות, מלאכת יד ופריטים בעבודת יד, מחברת ההשקעות הפרטיות ברוקטון קפיטל תמורת בין 70 ל-90 מיליון ליש"ט, לפי דיווחים באותה תקופה.
בבעלותו של שגיא השתנה תמהיל הדיירים בקמדן, כאשר רבים מהסוחרים הקטנים והעצמאיים, שהשוק היה ידוע בהם, הוחלפו בהדרגה במותגים ובעסקי פנאי גדולים יותר. מרכז פנאי מקורה חדש בשם בבילון פארק, המשתרע על פני שלוש קומות תת קרקעיות עם רכבת הרים ומתחמים, הוא התוספת האחרונה למתחם.
Globe Invest, המשרד המשפחתי ומכשיר ההשקעות של שגיא, ו-LabTech לא הגיבו לבקשת תגובה. רוטשילד סירב להגיב, הפרסומים מגיעים בעקבת דיווח נוסף של רוברט סמית' בלונדון.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הייתי שם לפני חודש אכלתי אוכל בינוני בעמידה בקור (ל"ת)
    שו האד 06/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אחרי שטדי שגיא סיים להרוס ולחלוב את קמדן הוא עובר למטרה (ל"ת)
    יובל 06/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    יש הבדל בין "הוציא למכירה" ובין "בדרך לעיסקה"
    קרקע המציאות 06/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה שהאדם מבקש מחיר של מיליארד וחצי דולר לא אומר שהוא יקבל את הסכום הזה - או קרוב לזה. אנחנו נכנסים למיתון עולמי, מלחמה באוקראינה שמשפיעה על כל אירופה, משבר אנרגייה, אינפלציה- לא ממש ברור מי כרגע מוכן להשקיע באתר ריטייל ותיירות כשלציבור מתחיל להיות לחוץ בכיס. כשהוא יספור את הכסף מהמכירה במדרגות - אז תמחאו לו כפיים. כרגע קצת מוקדם.
    סגור
  • 1.
    לונדון
    דוד 06/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא. יודע באם הוא יצליח לקבל 1.5 מיליארד פאונד. זה קצת גבוע. מדי.
    סגור
  • נכון גם אני חושב קכה,,, (ל"ת)
    אשר 06/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור