השוק

מיטב במו"מ למכירת חברת האשראי החוץ בנקאי פנינסולה

למרות הכוונה של מיטב להישאר עם נוכחות בתחום האשראי החוץ בנקאי, קיבל בית ההשקעות מספר הצעות למכירת החזקותיו בפנינסולה; ההצעות שקיבלה מיטב אינן מחייבות בשלב הזה, אך הן בסיס למגעים למכירה
ניצן כהן | 
צבי סטפק (צילום יחצ, פלאש 90/ אדם שולדמן)
בית ההשקעות מיטב מנהל מגעים למכירת החזקותיו בחברת האשראי החוץ בנקאי פנינסולה. מיטב מחזיק היום בקצת יותר ממחצית מניות החברה. בלי קשר למגעים למכירת ההחזקות בפנינסולה הרי שבמיטב אומרים היום כי בכוונתם להוציא את החברה להנפקת זכויות של 150 מיליון שקל.
נזכיר כי פנינסולה עוסקת בתחום האשראי החוץ בנקאי הוא אחד התחומים החמים היום בכלכלה המקומית. בשלב זה לא ברור מי הצד השני במגעים. כלומר מי הגוף שאיתו מנהל מיטב את המגעים אך שם אומרים כי לאחרונה התקבלו מספר הצעות למכירת ההחזקות בפנינסולה, ההצעות אינן מחייבות אך הן בסיס למו"מ הזה.
 
פנינסולה אוחזת בתיק אשראי של כ-1.4 מיליארד שקל. החברה סיימה את 2021 עם רווחים של כמעט 70 מיליון שקל. הכנסות הריבית של פנינסולה הסתכמו ב-2021 ב-153 מיליון שקל, הכנסות שנבעו משיפור בגבייה מתיק האשראי ליהלומנים שהעמידה (ותיק אשראי לענף שרכשה).
פנינסולה נסחרת בבורסה לפי שווי חברה של 577 מיליון שקל וזאת לאחר שאיבדה יותר מ-23% משווייה מאז תחילת השנה. השליטה בחברה מוחזקת בידי מיטב אך לחברות הביטוח הפניקס ומגדל יש החזקות בה (6% וכ-10% בהתאמה).
פנינסולה הודיעה לא מכבר על השקת תכנית אסטרטגית חדשה במסגרתה היא תגדיל את תיק האשראי שלה לכ-2 מיליארד שקל (קרי כ-600 מיליון שקל נוספים עד לסוף השנה) ותיכנס לתחום מימון יזמי נדל"ן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה