השוק

ניומד מאיצה את פיתוח אפרודיטה: הקידוח יתחיל ברבעון הראשון

אסדת הקידוח שנמצאת במאגר לווייתן 8 סיימה את עבודתה בלווייתן, והיא אמורה לצאת כבר בקרוב לקפריסין; בניומד מעוניינים להיות הפתרון למשבר האנרגיה באירופה ולכן מאיצים את העבודות באפרודיטה, כשתחילת הקידוח צפויה כבר בעוד חצי שנה
ניצן כהן | 
יוסי אבו (צילום דלק קידוחים, פלאש 90)
חדשות מעניינות יוצאות היום מעולם הגז הישראלי. מאגר אפרודיטה שנחשב למאגר גדול ואחד המאגרים שאמורים להיות מופנים ליצוא (במחירים גבוהים מהמחירים בהם נמכר גז טבעי בישראל) עושה צעד משמעותי קדימה להתחיל להיות מסחרי.
ניומד אנרג'י (לשעבר דלק קידוחים) סיימה את עבודות הקידוח במאגר לוויתן 8 כך שאסדת הקידוח התפנתה לעבודות חדשות. בניומד התקבלה החלטה להאיץ את פיתוח מאגר אפרודיטה ולכן הורו לאסדה לסיים פרויקט אחר אליו התחייבה מוקדם יותר, ולצאת לקפריסין. מה שאומר שאם לא יהיו שיבושים של הרגע האחרון או שיבושים ברך, הרי שכבר בתחילת הרבעון הראשון של 2023 (עוד כחצי שנה) יחלו עבודות הקידוח במאגר אפרודיטה.
 
נזכיר כי מאגר אפרודיטה מכיל (על פי הידוע נכון למועד כתיבת שורות אלה) 126 BCM, מה שהופך אותו למאגר גדול מספיק ומסחרי מספיק עבור ניומד. המאגר נמצא מול חופי קפריסין מה שהופך אותו (לפחות על-פי התוכניות) למאגר משמעותי ליצוא בעיקר לאירופה שסובלת ממשבר אנרגיה.
משבר האנרגיה באירופה החל עם מעבר מהיר מידי לעולמות האנרגיה המתחדשת וזאת מבלי שייצרו חלופה או גיבוי מתאים במידה ומשהו ישתבש במהלך הייצור ו/ או האגירה של האנרגיה שמיוצרת באמצעים מתחדשים.
באופן עקרוני, באירופה בנו על גז מרוסיה שיהיה הגיבוי במקרה של שיבושים מהסוג הזה אך מה שקרה זה שהתחילה המלחמה בין רוסיה לאוקראינה שהביאו איתם עיצומים כבדים על יצוא הגז הטבעי מרוסיה לאירופה. כאן למעשה נכנסת ישראל לתמונה ובעוד התכנון המקורי היה להעביר גז טבעי למצרים, שם להעביר אותו תהליך הנזלה וייצוא לאירופה, הרי שהתהליך הזה שיקרה באפרודיטה, יפנה לניומד גז טבעי שיוכל להיות מועבר לירדן ובעיקר למצרים שזקוקה לעוד הרבה גז טבעי כדי לקיים את עצמה.
ברקע הדברים כדאי לזכור שניומד אנרג'י נמצאת רגע לפני מהלך ארגוני מעניין. היא אמורה להפוך משותפות מוגבלת לחברה, להימחק מהמסחר בתל אביב ולהירשם למסחר בלונדון שם ניתן לתמחר חברה מהסוג הזה טוב יותר (בעיקר כי יש מתחרים שיש להם כבר תג מחיר ויש נזילות גדולה יותר) כשבניומד מעריכים שניתן יהיה לקבל תמחור טוב יותר לחברה בלונדון מאשר בתל אביב.
כך או אחרת, נזכיר כי הבעלות על מאגרן אפרודיטה מתחלקת בין ניומד (30%) שברון (35%) ושל (35%). מבנה הבעלות הזה אמור לייצר עבור המאגר יכולת טובה יותר (ומהירה יותר) במקטע הפיתוח וגם במקטע המכירה, קרי היצוא לאירופה שם אוחזת של במערכת יחסים לא רעה כלל ועיקר בעולמות האנרגיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה