השוק

לקראת יום קשה: הדולר מזנק ל-3.417 שקל; החוזים צוללים

האינפלציה בארה"ב עולה עוד מדרגה מה שגורם להערכות שהפדרל ריזרב יאלץ להיות אגרסיבי; המשקיעים יוצאים מהשווקים ומעדיפים להצטייד במזומנים; תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ברמה של 3.172%
ניצן כהן | 
בורסה (צילום vecteezy)
לקראת תחילת יום המסחר בתל אביב וחשוב יותר לקראת תחילת שבוע המסחר בניו יורק, החוזים העתידיים על מדדי המניות המובילים בניו יורק צוללים ביותר מ-1.4%, מה שאומר שכרגע לפחות, המשקיעים ברחבי העולם צופים עוד יום של ירידות חדות בניו יורק. תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי עולות לרמה של 3.172%, רמה שמהווה משקולת כבדה מאוד על השווקים.
נזכיר כי בפעם הקודמת שתשואות האג"ח היו ברמות גבוהות כאלה, הרי שברמה של 3.2% נצפתה נקודת שיווי משקל שבה המשקיעים החלו לרכוש את האג"ח הממשלתיות ועצרו את תהליך עליית התשואות.
 
בתל אביב נערכים המשקיעים לפעולה אגרסיבית של הפדרל ריזרב ומצטיידים בדולרים והמטבע האמריקאי, שנחשב בדרך כלל לחוף מבטחים למזומנים עולה בשיעור חד של 1.4% ונסחר ברמה של 3.147 שקל.
צריך לזכור דבר נוסף, בשל העובדה כי המשקיעים המוסדיים הישראלים נמצאים בעמדת מגננה הרי שבשל העובדה כי הימים האחרונים נרשמו ירידות חדות בניו יורק (ובעיקר בנאסד"ק) הם רוכשים דולרים כדי (באופן עקרוני) לשמור על החשיפה שלהם לדולר בהתאם למדיניות ועדות ההשקעות שקבעו מידת חשיפה גבוהה לשווקים בחו"ל.
לא נפתיע כי התהליך של הירידות בשווקים עלה מדרגה ביום שישי האחרון כשנתוני האינפלציה האמריקאים התפרסמו והצביעו על העובדה כי האינפלציה עוצמתית מידי מכדי להיבלם בתהליך של העלאת ריבית אחת (או אפילו שתיים) מה שאומר שהפדרל ריזרב יאלץ להיות הרבה יותר אגרסיבי, כלומר יעלה את הריבית בקצב מהיר יותר ובשיעורים חדים יותר.
התהליך הזה גורם, לפחות באופן תיאורטי, לעלייה בתשואות האג"ח ולכן המשקיעים מעדיפים כרגע למכור סחורה (ואולי אפילו להציל חלק מהרווחים של השנה שעברה) ולהמתין להתייצבות של שוק האג"ח אז ניתן יהיה להיכנס לשוק בתשואות קונצרניות מדורגות גבוה של אפילו יותר מ-4%, תשואות חסרות סיכון שעד אתמול היו חלום רחוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה