השוק

אחרי פרשת היעלמות הכסף: גיזה משתלטת על יונט של כחלון

עוד לא יבשה הדיו מעל פרשת היעלמות הכסף והוצאת מנכ"ל יונט קרדיט לחופשה, משתלטת חברת גיזה זינגר אבן על יונט קרדיט ורוכשת 18% מהחברה מבעלי השליטה בה; במקביל, הוגשה תובענה ייצוגית נגד החברה
ניצן כהן |  4
יונט קרדיט (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי, freepik)
טרם יבשה הדיו מעל ממצאי הבדיקה של הבודק החיצוני ביונט קרדיט, במסגרתה התגלו חוסרים של כמה מיליוני שקלים מקופתה, מה שגרר הוצאת מנכ"ל החברה לחופה. והנה חברת הייעוץ גיזה זינגר אבן משתלטת עליה ורוכשת 18% ממנה.
גיזה רוכשת למעשה 18% מהחברה שנמצאים בבעלות בעלי השליטה בה: שלמה אייזיק ושי פנסו שמחזיקים נכון להיום ב-23.19% ממנה ב-10 מיליון שקל, כלומר לפי שווי חברה של 55 מיליון שקל, שווי מרשים בהתחשב בבעיות שלה ובעובדה שהיא נסחרת כיום, לאחר הטלטלות בשווקים לפי 44 מיליון שקל.
 
באופן עקרוני לאיש העסקים אזר יצחק, שמחזיק בעוד כ-12.5% ממניות החברה יש זכות סירוב לרכישת המניות ולכן אם יחליט להפעיל את הזכות הזו הרי שהסכם רכישת המניות יתבטל.
במקביל, לאחר היעלמות הכספים, הוגשה בקשה לתובענה ייצוגית נגד החברה מה שהופך את כל הסיפור למסובך אף יותר.
מעבר לזאת, באופן מעניין למדיי, בין אם יפעיל אזר יצחק את זכות הסירוב שלו ובין אם לאו, התחייבו שלמה אייזיק ושי פנסו לכנס את האורגנים של החברה כדי למנות דירקטור ומנכ"ל מטעמה של גיזה, מה שהופך את גיזה לשולטת בפועל על החברה, עם החזקה של 18% "בלבד" שתרכוש בעלות של 10 מיליון שקל.
 
אם כן, מה קורה כאן? למעשה הדבר הנכון מבחינת בעלי המניות ביונט (ואולי אף מבחינתו של שר האוצר לשעבר משה כחלון) היה להרחיק את עצמם מהחברה ולוואקום הזה תיכנס גיזה שהיא חברת ייעוץ כלכלי. כך למעשה ימזערו כולם נזקים. מחד, בעלי השליטה בחברה שבמשמרת שלהם התגלו החוסרים של הכסף בחברה (לכאורה) יצאו ממנה ומאידך, גיזה, שאין לה כל קשר לפרשה הופכת להיות בעלת השליטה בה. פתרון מעניין יש להגיד.
איש העסקים שלמה אייזיק, נשיא לשכת סוכני הביטוח ומבעלי השליטה בחברת הפיננסים הציבורית ״יונט קרדיט״, התייחס להודעת החברה לבורסה בת״א ואומר כי ״הכנסת שותף אסטרטגי פיננסי כמו גיזה קפיטל היא הבעת אמון משמעותית בפעילותה וביכולתה של של יונט קרדיט. מדובר במהלך שיחזק את השדרה הניהולית של החברה ויאפשר לה לפעול בצורה מיטבית יותר.  גיזה קפיטל יחד עם בעלי השליטה הנוכחיים ביונט קרדיט יפעלו במשותף על מנת להבטיח את עתידה של החברה לטובת כלל בעלי המניות והמשקיעים״.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אז עכשיו הגאון כחלון, ימונה לנגיד בנק ישראל? (ל"ת)
    חיים.ר 06/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    כחלון
    סמי 06/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וזה היה שר אוצר
    סגור
  • 2.
    כוחי
    חרגילביץ 06/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שאלה : האם יכול להיות שאחרי הפוליטיקה כחלון ״עשה קצת לביתו״ ? ? ? לא יתכן האיש ישר כמו סרגל . אבל ריחות לא נעימים עולים מפעילותו . מקווה שזו טעות ……
    סגור
  • 1.
    כחלון. עשה להם תרגיל. עים השליחים (ל"ת)
    ראובן 06/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור