השוק

דריכות לקראת תחילת שבוע המסחר בניו יורק; עליות בחוזים

אחרי שבוע מטלטל נראה כי המשקיעים בעולם מחפשים רצפה, וכרגע לפחות נראה שהיא קרובה
ניצן כהן |  3
מסחר בארה"ב (צילום vecteezy)
דריכות לקראת תחילת שבוע המסחר בניו יורק. החוזים העתידיים על מדדי המניות המובילים בוול סטריט עולים, עליות נרשמות בבורסות אסיה והנפט חזר להיסחר ברמה ״נורמלית״.
בשבוע שעבר העלה הפדרל ריזרב את הריבית בארה״ב לרמה של 2% במטרה לצנן את האינפלציה המשתוללת בארה״ב וגרם לזעזוע בשווקים אולם התחזיות שסיפק הפד היו מרגיעות יחסית ונראה שתרמו ליציבות הבוקר באסיה.
 
התחזית המרכזית של הפדרל ריזרב כפי שקיבלה ביטוי במסיבת העיתונאים של ג׳רום פאוול דיברה על כך שבישיבה הבאה הריבית תעלה ב-0.5%, כמו שתוכנן מלכתחילה ואמירה זו גרמה למשקיעים לנוע בחוסר נוחות על כסאותיהם.
מחד, הם אומרים, חזרה לתוואי ריבית עולה של 0.5% מסמנת שהאינפלציה אמורה להתייצב, ברמות גבוהות אמנם אבל החזרה למלחמה בה בכלים המוכרים משדרת יציבות.
מאידך, גם בפעמים הקודמות דיבר הפד על העלאת ריבית של 0.5% ולא עמד בה בגלל התנאים האינפלציונים המשתנים.
כך או אחרת, תשואות האג״ח הממשלתי ל-10 שנים חזרו לרמה של 3.2% מה שמשקף סוג של נקודת איזון, הנפט חזר להיסחר ברמה של 108 דולר, רחוק מה-122 דולר של השבוע שעבר וכן הלאה.
 
בישראל המצב שונה מעט. האינפלציה אמנם מרימה ראש אך היא עדיין בשליטה, בעיקר הודות למחירי האנרגיה שלא עולים כפי שהם עולים בעולם. אך הסיפור הגדולר הוא קרנות הנאמנות.
בשבוע שעבר קצב הפדיונות בקרנות היה של 500 עד 700 מיליון שקל ביום וביום חמישי זינקו הפדיונות ל-1.5 מיליארד שקל וזה לוחץ את השווקים.
הנחת העבודה שקצב הפדיונות ימשיך השבוע להיות גבוה ולכן הלחץ על השוק ימשך. ככל שתתיצב המגמה בניו יורק, יתייצבו גם הפדיונות בקרנות בישראל ויקרינו באופן חיובי על השוק.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אבל אין מסחר היום
    גדי 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יום שחרור העבדים בקרוב אצלנו אייס תביאו כבר עיתונאים אמיתיים
    סגור
  • 2.
    מסחר בניו יורק
    אלי 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לידיעתך ניצן אין היום מסחר בניו יורק בגלל חג מקומי
    סגור
  • 1.
    לא המלצה או הלצה
    רוברט 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התאריכים להצגות מחזות דרמות וקומדיות הכי טובות בעיר בהפקה של בנקים מרכזיים, בימוי ממשלת ארה"ב התסריט מאת קרנות הגידור. הצופים מתבקשים לקחת פוזיציות התואמות לרווחים של בתי ההשקעות, תודה.
    סגור