השוק

ליברמן יוזיל את מחירי הדלק? "נגדיל את הפחתת הבלו"

שר האוצר ליברמן מתכונן לבחירות ומצהיר כי לא תהיה התנהלות פופוליסטית. "לא אתן יד לשום כלכלת בחירות, למרות שהפיתוי גדול ויש כסף". האם בכל זאת ידחוף להוזיל את מחירי הדלק?
מערכת ice |  2
אביגדור ליברמן ומחירי הדלק (צילום Magma Images, פלאש 90/ יונתן זינדל, pixabay)
"בשבוע האחרון אנחנו עובדים להאריך בעוד ארבעה חודשים את הפחתת הבלו, ואנחנו רוצים להגדיל את ההפחתה מחצי שקל לשקל לליטר, התחלנו לפני ההודעה לפיזור ונמשיך עם זה". אמר הבוקר (שלישי) שר האוצר אביגדור ליברמן בכנס אלי הורוביץ לכלכלה.
ממשלת בנט-לפיד עומדת לסיים את כהונתה עם מחיר דלק גבוה ממה שהיה לפני שנה, אך לא בהכרח באשמתה, ואף באי-יכולתה לשנות את העניין עקב המלחמה ברוסיה שהכתה את כל שוק האנרגיה העולמית.
בהערכת הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן, נכתב אתמול כי הביקושים לדלק נותרו חזקים ועל אף המשך עליית המחירים הם נותרו מעל ל-9.0 מיליון חביות ביום. זאת, בשל תחילת עונת נהיגת הקיץ בארה"ב אשר צפויה לתמוך בביקושים בטווח הזמן הקרוב. הביקוש לדלק מטוסים לא השתנה באופן ניכר והוא נותר סביב 1.5 מיליון חביות ביום. זאת, לאחר שהוא ירד בראשית החודש כתוצאה ממחירי האנרגיה הגבוהים. להערכתנו, תתכן עלייה בביקושים לדלק מטוסים, על רקע הגידול הצפוי בביקושים לטיסות בעונת הקיץ.
 
עקב כך, מעריך בפמן, הירידה במחיר הנפט לא תבוא בזמן הקרוב, כאשר רק בשנת 2023 צפויים הביקושים להתמתן באופן משמעותי. זאת, על רקע לחצי המחירים והמתחים הגאו-פוליטיים שהשפעתם צפויה להימשך. האטה זו יחד עם עליית ההיצע באופן הדרגתי, צפויים להחזיר את השוק למצב מאוזן ולסגור את עודפי הביקוש הקיימים בו, מה שעשוי לתמוך בירידה במחיר הנפט במהלך 2023.
השר ליברמן ניצל את הכנס גם כדי לדבר על המצב הכלכלי-פוליטי ואמר, "אמרו לי למה אתה רוצה להשאיר קופה מלאה לביבי? אבל אנחנו נפעל אך ורק כלכלית, לא אתן יד לשום כלכלת בחירות, למרות שהפיתוי גדול ויש כסף".
 
עוד הוא הוסיף כי "מהקמת הממשלה ניסיתי לשדר אופטימיות, אמרתי שנחזיק 4.5 שנים, לא תמיד הייתי בטוח בזה, אבל היה חשוב לשדר את זה, כדי לשדר אופטימיות ויציבות. יציבות היא קריטית לכל הנושאים הכלכליים".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ממש
    יהודי 06/2022/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נוכל בן נוכל מיום שעלית אין יום בלי עליית מחירים בכל התחומים
    סגור
  • 1.
    שבולת
    אלכס שטיין 06/2022/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הנוכל הגדול . אין אמונה בליברמן. השקרן הגדול
    סגור