השוק

טושיבה על המדף: ענקית הטלוויזיות היפנית בדרך לעסקת מיליארדים

לאחר שנים ארוכות של קשיים וחוסר יציבות בטושיבה הרימו ידיים והכריזו על מכירה, כמות ההצעות שקיבלו הפתיעה גם אותם. שווי העסקה המוערך נע סביב 22 מיליארד דולר
מערכת ice | 
מטה טושיבה בטוקיו (צילום איי. פי.)
זה תקופה שענקית הטכנולוגיה היפנית "טושיבה" מתקשה להתרומם מהטלטלות והשינויים שרודפים אותה בשנים האחרונות. מקורבים לחברה מתארים כי בחברה סובלים מחוסר יציבות וקשיים כלכליים הפוגעים ביכולת הפיתוח והייצור של המוצרים השונים. אם לא די בכך, המטבע היפני (ין) ממשיך לאבד מערכו ומציג צלילה ארוכה ואדומה במיוחד. כל אלה הובילו את מנהלי טושיבה להגיד "די" ולהכריז על כך שהם מעמידים את החברה למכירה.
 
לפי טושיבה, החברה מחזיקה כרגע בשמונה הצעות רכישה שונות והבהירו שהם  בוחנים ברצינות את כל האפשרויות האסטרטגיות העומדות בפניהם. מקורבים להנהלת החברה מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הרוכשים שוקלים להציע עד 7,000 ין (51.41 דולר) למניה, כלומר ששווי העסקה צפוי לעמוד על כ-22 מיליארד דולר. כמו כן הדיווחים על מכירה צפויה עוררו עניין רב בקרב סוחרים בבורסות היפניות שרוצים לקבל נתח מהחברה המצליחה. בעקבות כך החברה רשמה עלה מהירה וחדה בכל המדדים, לצורך העניין רק הבוקר נרשמה עליה של יותר מ- 4%, נתון זה בוודאי יעזור להנהלת טושיבה בעת המשא ומתן.
 
במידה והמכירה אכן תצא לפועל, עסקת טושיבה תחשבת לעסקת הרכישה הגדולה ביותר שנראתה ביפן. למעשה מי שמחזיקה בשיא כרגע היא חברת הבת של טושיבה - Kioxia שנמכרה תמורת 18 מיליארד דולר ב-2018.
 
מכירה זו צפויה לעורר את תאבונם של משקיעים זרים רבים, שכן מצב הכלכלה והמטבע היפני לא מזהיר בתקופה האחרונה (רק בתחילת הרבעון הין צלל לשפל חדש של 24 שנים - 136.71 לדולר). כל אלה מאיימים לשבש את התוכניות העסקיות של החברות היפניות ולהפוך אותן ליעדי רכישה אטרקטיביים עבור קונים זרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה