השוק

אילון מאסק מתכונן להתרסקות? "מנסה למנוע מטסלה פשיטת רגל"

המייסד ומנכ"ל ענקית הרכב אמר בראיון לקבוצת טסלה כי הפסדים של מיליארדי דולרים בעקבות המפעלים החדשים והפסקת שרשרת האספקה גוררים לחששות גדולים: "עדיין לא יצאנו מזה, יצרניות רכב אחרות על סף פשיטת רגל". המנייה ממשיכה לרדת
כפיר אדר |  19
אילון מאסק (צילום pexels, יוטיוב/ The Babylon)
טסלה עומדת בפני הפסדים של מיליארדי דולרים בגלל המפעלים החדשים שלה, בעיות בשרשרת האספקה ​​והנעילות של העובדים בבתים בעקבות מגפת הקורונה - מספיק כדי שהמנכ"ל אילון מאסק יזכיר את האפשרות לפשיטת רגל בראיון שנערך לאחרונה.
"השנתיים האחרונות היו סיוט מוחלט של הפרעות בשרשרת האספקה, דבר אחד אחרי השני", אמר מאסק בראיון לקבוצת בעלי טסלה. "עדיין לא יצאנו מזה. הדאגה המוחלטת שלנו היא איך נשמור על פעילות המפעלים כדי שנוכל לשלם לאנשים ולא לפשוט רגל".
 
מאסק גם אמר שיצרניות רכב באופן כללי "רוצות נואשות לפשוט את הרגל", מה שנכלל בקטגוריה של שפה צבעונית ולא ניתוח פיננסי קפדני. אבל החברה מגיעה לסוף הרבעון הקשה ביותר שלה, מבחינה פיננסית, מזה יותר משנתיים. המפעל של טסלה בשנגחאי נסגר במשך שבועות עקב נעילות הקשורות לקוביד בעיר. ומאסק חשף בראיון ששני המפעלים שטסלה פתחה ברבעון, בגרמניה ובטקסס, עולים לחברה הפסדים של מיליארדי דולרים, משום שבעיות בשרשרת האספקה ​​הותירו אותם עם תפוקה "קטנה" עד כה.
"כל זה יתוקן ממש מהר", אמר בהערות שהוקלטו ב-31 במאי, אך לא פורסמו עד יום רביעי מאוחר. "הן מפעלי ברלין והן מפעלי אוסטין הם תנורים לשריפת כסף ענקיים כרגע. ברלין ואוסטין מפסידות מיליארדי דולרים נכון עכשיו. יש המון הוצאות וכמעט אין תפוקה".
אחד המבקרים החריפים של טסלה חושב שהחברה מתמודדת עם בעיות פיננסיות גדולות מכפי שרוב האנליסטים מבינים. "פשיטת רגל היא סיכון אמיתי עבור החבר'ה האלה", אמר גורדון ג'ונסון מ-GLJ Research ל-CNN. "למה? הרבה מהמזומנים שלהם כלואים בסין. הם לא היו רווחיים עד שהם היו בסין; ובהינתן שסין לא מאפשרת לחברות להחזיר דולרים שנעשו שם מחוץ למדינה, ולטסלה יש בעיה אמיתית".
ג'ונסון הצביע על ההחלטה של ​​טסלה לקצץ כ-10% מהעובדים השכירים שלה - אפילו כשהיא ממשיכה לגייס עובדי ייצור לפי שעה - כסימן נוסף לצרות. "למה אתה חושב שהם חותכים אנשים? זה אות מרכזי", אמר. אבל רוב החברות שמקצצות עובדים אף פעם לא מתקרבות להגשת בקשה לפשיטת רגל. ולמעשה כל האנליסטים האחרים חזו שטסלה תישאר רווחית, למרות בעיות שרשרת האספקה ​​שמטרידות אותה ואת רוב היצרנים האחרים ברחבי העולם.
לטסלה אכן הייתה ירידה של 0.1% בייצור כלי רכב חדשים ברבעון הראשון בהשוואה לרבעון הרביעי. אבל הייצור שלו משנה לשנה עדיין עלה ב-69%, ורוב יצרניות הרכב האחרות ברחבי העולם הפחיתו את הייצור ברבעון לעומת הרמות של שנה שעברה עקב בעיות בשרשרת האספקה. מניות טסלה שירדו כמעט שליש מתחילת השנה, ירדו בכ-2% במסחר הצהריים ביום חמישי.
תגובות לכתבה(19):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    הוא ממש לא גאון
    נ. 06/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לו היה גאון פיננסי כפי שמציירים אותו האיש המגלומן לא היה פותח מפעלים ומייצר תלות בסינים שלא רק מעתיקים ומשכפלים אלא לא מאפשרים להוציא את הרווחים מסין. האיש היה צריך להתמקם ולייצר בהודו.
    סגור
  • 15.
    לחולמים
    אני 06/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש את המאוכזבים .( לא יכולים לקנות ) ויש את הנהנים . טסלה תישאר עוד הרבה שנים .
    סגור
  • 14.
    אין נביאים
    זקן 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד כמה שידוע לי מניה שיורדת מתחת לדולאר יוצאת מהמסחר הרגיל.אז או שהוא יודע משהו שאנחנו לא יודעים בבקשתו לספליט של 300 אחוז
    סגור
  • 13.
    זאת הסיבה שלא קניתי טסלה
    אופר 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הכתובת הייתה על הקיר. אכלתם אותה
    סגור
  • 12.
    את אשר אמרתי לפני שנה הנה הגיע..... (ל"ת)
    אופר 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    הבנת הנקרא
    נו באמת 06/2022/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    0
    סגור
  • 10.
    אם החברה בפשט''ר
    אנדרס 06/2022/25
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מה יהיה על בעלי הרכבים כי לא יהיו עדכוני תוכנה, שרד התחבורה מוכנה לזה . מה שווה הרכב ללא החברה. בטר פלייס סיבוב שני רק בגדול?
    סגור
  • 9.
    מניית טסלה עמדה על 100
    יניב 06/2022/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לפני שנתיים ואין שום סיבה כלכלית שתעמוד על 1000. לדעתי התיקונים מתבקשים. זה לא סטאטאפ.
    סגור
  • 8.
    כנסו דחוף
    ליטל 06/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוצות לקנות בגדי נשים הכי חדשים? חפשו בגוגל htofashion
    סגור
  • 7.
    אמן סלע שטסלה תפשוט רגל
    אחד 06/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 3
    ראשית- נמאס מהסטאטוס סימבול הזה של טסלה. הלוואי שהמכוניות האלו ייעלמו מהנוף יש עוד מלא מכוניות חשמליות חוץ מטסלה וטוב יהיה אם השופוני הזה ייעלם. 2. השתן עלה לו לראש למאסק הזה, והעולם הפך אותו לאלוהים שכל ציוץ שלו הופך לדברי אלוהים חיים. יופי ששיחק לו קלף עם כמה חברות שהוא הקים, אבל זה לא הופך אותו לייתר חשוב מכל אדם אחר עלי אדמות. הוא כותב הרבה שטויות ופוגע באנשים, וחטא ההיבריס צריך להכות בו חזק כדי שיחזור למימדיים הרגילים. שווי השוק של טסלה, גם לאחר הירידות, מנופח מעבר לכל פרופורציה, וכולם מתעלמים מהחובות האדירים שהיא סוחבת אתה. מכניסה הרבה פחות מטויוטה וגי'-אם, ונסחרת בשווי שגדול משתיהן ביחד. עולם מטורף.
    סגור
  • עוד קנאי (ל"ת)
    קושקוש 06/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • עוד אחד שנוסע על יונדאי גטס... (ל"ת)
    צירעה 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • צודק 100% (ל"ת)
    אורי 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    טסלה
    רוברט 06/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טסלה + ביטקוין + מטבע כלב = ?
    סגור
  • 5.
    סתם רוצה להוריד את המניה כדי לקנות אותה בזול לפני שהי
    אחד ש 06/2022/25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    התרגיל הקבוע שלו
    סגור
  • 4.
    אתם מתרגמים כתבות וזה יותר מדי ברור
    גלעד 06/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש דרך לתרגם כתבות ככה שלא יהיה ברור. אבל לא זו הדרך.
    סגור
  • 3.
    כתבה מטופשת חסרת כל בסיס
    Elroy 06/2022/24
    הגב לתגובה זו
    3 1
    קודם כל לא רק שהמנייה לא ממשיכה לרדת היא עולה. כל הזמן אתם מדברים ומדברים אבל בסוף אילון מאסק בועט לכם בפנים.
    סגור
  • 2.
    חחחחחחחחחח
    אלדר 06/2022/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא מביך אותך לרשום כותרות כאלה מטעות שקריות ומעוררות הייפ שלילי? בגדול בגדול ביזיון... בקטן בקטן גם...
    סגור
  • 1.
    מניית טסלה
    מוני 06/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 2
    זהירות המנייה לא שווה יותר מ185 דטלר
    סגור