השוק

מאסק התעשר ב-15 מיליארד דולר ביום: איך עשה זאת?

ההסברים שסיפק מייסד טסלה בפורום הכלכלי של קטאר החזירו את האמון בו ובחברה וזו זינקה משמעותית, מה שהזניק גם את ההון האישי שלו
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום pixabay, יוטיוב/ TED)
הונו של האדם העשיר בעולם, מייסד ומנכ"ל טסלה אילון מאסק, זינק אמש (שלישי) ב-14.5 מיליארד דולר, כאשר מניות יצרנית הרכב החשמלי שלו עלו ב-9.4%, מה שעקף את ההתאוששות של נאסד"ק ב-2.5% מהירידה בשבוע שעבר. אנליסטים ייחסו את הביצועים הגבוהים של טסלה הן להערות של מאסק והן לגורמי שוק רחבים יותר.
בהתייחסו לראיון שהעניק מאסק לבלומברג בפורום הכלכלי של קטאר ביום שלישי, בו הדגיש ראש טסלה את גודל צבר ההזמנות של החברה, האנליסט של וודבוש, דן איבס, אמר כי "הערות הביקוש החיוביות ממאסק הדהדו את הרחוב והעניקו אמון מסוים סביבת המאקרו הלבנה הזו". בראיון, מאסק חזר על חששותיו לגבי מיתון ומהצורך לצמצם את כוח האדם של טסלה, אך נראה שהמשקיעים תפסו את דבריו בהקטנת איום התחרות, וזיהו את מגבלות ההיצע כמכשול העיקרי למילוי הביקוש החזק של החברה.
 
"כפי שכל אחד יודע מי ניסה להזמין טסלה, הביקוש למכוניות שלנו הוא גבוה ביותר ורשימת ההמתנה ארוכה", אמר מאסק לבלומברג. "זה לא מכוון ואנחנו מגדילים את יכולת הייצור הכי מהר שאפשר".
לדברי המייסד והמנהל של RiskReversal Advisors, דן נתן, ייתכן שהפרשנות הזו מעודדת משקיעים "שנכנסים למה שהם חושבים הוא 'מנטליות לעשות את הרבעון בכל מחיר' שכן ידוע שמאסק שולח הודעות מעודדות לעובדים כפי שהוא עשה. שבוע שעבר, במהלך השנה האחרונה, מניות טסלה בחודש האחרון של כל רבעון היו בעליות ענק בשבועיים האחרונים של החודש מהשפל שלהן". אבל הוא גם מזהיר שהערותיו של מאסק על מיתון ובעיות ייצור בסין "עשויות לגרום למשקיעים להחמיץ את המשלוחים והרווחים ברבעון השני".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה