השוק

פלייטיקה נמכרת ב-8.5 מיליארד דולר, המנייה מזנקת ב-32%

בעקבות הדיווחים על העברת בעלות נוספת בחברת הגיימינג הישראלית פלייטיקה תמורת סכום של 8.5 מיליארד דולר, שווי המניה זינק במסחר המאוחר
מערכת ice | 
פלייטיקה בנאסדק (צילום יחצ)
חברת הגיימינג הישראלית פלייטיקה מעבירה את השליטה ונמכרת שוב, כך דווח באתר אקסיוס האמריקאי. הרוכשת החדשה היא קרן השקעות JOFFRE ועסקת המכירה מוערכת בשווי של 8.5 מיליארד דולר. מדובר בפרמיה של 46% על השווי שבו ננעלה אתמול פלייטיקה בוול סטריט ומניית החברה זינקה ב-32.2% במסחר המאוחר לאחר הדיווח.
 
עם זאת מדובר בשווי נמוך ב-20% מהשווי בו הונפקה פלייטיקה במהלך ינואר 2021,  מה שמוגדר כהנפקה הישראלית בשווי הגבוה ביותר. יש לציין כי גם לאחר עסקת המכירה תמשיך פלייטיקה להיסחר בנאסד"ק.
 
פלייטיקה הוקמה בשנת 2010 על ידי רוברט אנטוקול, שמשמש עד היום כמנכ"ל החברה ואורי שחק שהספיק לפרוש מאז. בחלוף השנים והמכירות כמעט שלא נותרו בחברה בעלי מניות ישראליים. למרות זאת עדיין המטה נמצא בהרצליה, ומעסיק כאלף עובדים בארץ ועוד אלפים ברחבי העולם.
 
עסקת המכירה לא הפתיעה את השוק שכן רק בפברואר האחרון דווח כי החברה החלה לבחון חלופות ועסקת מכירה עמדה על הפרק כבר אז. הנתח העומד למכירה בשלב זה הוא חבילת מניות של כ-20% שמחזיק איש העסקים הסיני יוז'ו שי. הרקע למכירת פלייטיקה הוא נפילת ערך המניה וטרנד המיזוגים והרכישות בשוק הגיימינג בשנה האחרונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה