השוק

גולף בדרך לרכוש את עדיקה: מו"מ למיזוג מלא

עדיקה קיבלה מחברת האם שלה, קבוצת גולף, הצעה לרכישתה המלאה. אם יושלם המהלך, מניות עדיקה יימחקו ממסחר בבורסה, והיא תהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של גולף, שכעת מחזיקה ב-60% מחברת הבת 
מערכת ice | 
קבוצת גולף מנהלת משא ומתן לרכישתה המלאה של עדיקה (צילום שי אפשטיין, מתוך אתר עדיקה)
קבוצת גולף מנהלת משא ומתן לרכישתה המלאה של עדיקה, שנקלעה לאחרונה לקשיים כספיים וניהוליים. הבוקר דיווחה עדיקה על ההצעה שקיבלה מחברת האם שלה גולף לגבי ניהול משא ומתן לרכישתה המלאה של חברת הבת (כרגע גולף מחזיקה ב-60% ממניותיה). לפי הצעת המיזוג שהוצעה לדירקטוריון עדיקה, גולף תרכוש את מלוא הון המניות של עדיקה, בדרך של עסקת מיזוג וכנגד תמורה במזומן שתשולם לבעלי המניות לפי שווי השוק של החברה ולמצבה הכספי. אם המיזוג יתממש, עדיקה תתמזג לתוך גולף ותשמור על מותג עצמאי (כמו מותגים אחרים בקבוצה - פולגת, כיתן ועוד).
 
לאור הצעת המיזוג, אישר דירקטוריון עדיקה להקים ועדה מיוחדת שתוסמך לנהל מו"מ עם גולף לגבי התמורה שתשולם עבור מניות הציבור ותנאי העסקה, לגבש המלצות בקשר עם הצעת המיזוג והכול לפי שיקול דעת הוועדה. אם המיזוג יושלם, מניות החברה יימחקו ממסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב ועדיקה תהפוך כאמור לחברה פרטית בבעלות מלאה של גולף. המהלך טעון אישור באסיפה הכללית של עדיקה.
עדיקה, שהיתה מצליחה ואופנתית מאוד עד לפני כמה שנים, נקלעה לקשיים כספיים גדולים והתרסקה בניסיון להיכנס לשוק האמריקאי. לאחרונה צומצמה הפעילות הבינלאומית בניסיון להקטין את ההפסדים. הצמרת הניהולית בחברה סבלה מחוסר יציבות. כמו גם בחברות אופנה ישראליות אחרות, עדיקה נפגעה גם מהתייקרות הוצאות השילוח ונתקעה עם מלאי עודפים גדול, שחייבו את החברה למכור את מוצריה במחירים נמוכים מהרגיל וגרמו לה להוצאות לוגיסטיות עודפות.
 
נכון למועד זה, ניצלה עדיקה סך של 16 מיליון ש"ח (מתוך 20 מיליון ש"ח) מכוח ההלוואה שהעמידה גולף לחברה במסגרת כתב ההתחייבות, וצופה כי תידרש לנצל את יתרת ההלוואה הניתנת למשיכה מגולף, בסך של 4 מיליון ש"ח, עקב מצבה הפיננסי ובשים לב לתנאי השוק, החברה מעריכה כי קיים ספק של ממש ביחס ליכולתה לקבל אשראי בנקאי או חוץ בנקאי בתנאים סבירים.
נועם מלניק, מנכ"ל עדיקה מסר: "עם כניסתי לתפקיד לפני כחודשיים ביצענו מספר פעולות על מנת לחזק את חוסנה הפיננסי של החברה, אולם לאחר בחינה מעמיקה הגענו לכלל מסקנה כי גם כאשר מאמצינו אלו יישאו פירות – מיזוג הוא המהלך הנכון לעדיקה".
 
מאיה ורטהיימר מופתעת בצילומי קמפיין | ארכיון
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה