השוק

מנורה תשקיע 60 מיליון אירו בפרוייקטים של סולגרין באירופה

מנורה מבטחים ממשיכה את תהליך הכניסה המשמעותי שלה להשקעות אלטרנטיביות; מטבע הדברים עיקר ההשקעה תתבצע בפרוייקטים של סולגרין באירופה שמשוועת למקורות אנרגיה
ניצן כהן | 
מתקנים סולאריים (צילום unsplash)
מנורה מבטחים, היא אחת המשקיעות המוסדית הגדולה בישראל ולכן, ומטבע הדברים כשהיא נכנסת להשקעה (אלטרנטיבית במקרה הזה) היא עושה את זה בסכומים גבוהים. אם כן, אירופה משוועת למקורות אנרגיה ואף אפשר מתחדשת - הכי טוב. לכן חיבור של מנורה מבטחים עם סולגרין מתבקש ואף מעניין מאוד.
מנורה מבטחים וסולגרין ישקיעו 160 מיליון דולר בייצור אנרגיה מתחדשת באירופה. סוגרין כמובן נהנית מהחיבור עם מקורות המימון של מנורה מבטחים וזה ברור לגמרי כשבחברה אומרים היום שהחיבור עם מנורה הוא למעשה גיוון בתמהיל המימון של החברה בתהליך ההתרחבות שלה באירופה.
 
תום שפרן, מנכ"ל סולגרין: "אנחנו מעדכנים היום כי חתמנו על הסכם השותפות עם  מנורה מבטחים ביחס לקידום צבר הפרויקטים שלנו באירופה. ההסכם עם גוף מוביל ומנוסה מבטא הבעת אמון משמעותית ביכולותיה של סולגרין ומעניק לנו מכפיל כוח בכל הקשור להרחבת פעילותנו באירופה. ההתקשרות תעבה ותגוון את מקורות המימון של סולגרין, ותאפשר את האצת היישום של תכנית ההשקעות וההתרחבות של החברה בשווקי היעד הצומחים שלנו באירופה".
המימון יתבצע באמצעות הקמת שותפות בין סולגרין למנורה להשקעה בפרויקטים באירופה בתחום האנרגיות המתחדשות בהיקף כולל של עד 160 מיליון אירו, בהמשך לחתימת מזכר ההבנות בין הצדדים.
בכוונת השותפות להשקיע בפרויקטים של אנרגיה מתחדשת בתחומים של שמש, רוח ואגירה (או שילוב שלהם) באיטליה, גרמניה וביוון – בהן פועלת סולגרין כבר כיום - ובמדינות OECD נוספות באירופה.
ההשקעות יבוצעו בפרויקטים העומדים בקריטריונים מוגדרים שנקבעו בהסכם, לרבות ביחס להיקפי השקעה מירביים ותשואה מינימאלית. השותפות תוחזק על ידי סולגרין (56%) ומנורה מבטחים (44%), והיקף ההשקעה שלה הוגדר בהסכם לסך כולל של עד 160 מיליון אירו, כאשר 60 מיליון אירו מתוכם יועמדו לשותפות על ידי מנורה מבטחים.
סולגרין תעמיד לשותפות כ-76 מיליון אירו, ובנוסף תעמיד סכום נוסף בסך של עד 24 מיליון אירו שלא דרך השותפות, כך ש-85% מההון העצמי עבור כל פרויקט יועמד באמצעות השותפות, ו-15% ע"י סולגרין.
נכון לתום הרבעון הראשון של השנה יש לסולגרין כ-100 מגה-וואט מניב בתעריף משוקלל גבוה, כ-234 מגה-וואט מותקן של מערכות בשלבי הקמה ולקראת הקמה, וכ-1,500 מגה-וואט מותקן בשלבי ייזום שונים, ובכלל זה, לחברה כ-350 מגה-וואט של פרויקטים חתומים עם קרקע מובטחת באיטליה, וצבר של פרויקטים ביוון בייזום ופיתוח מתקדם בהיקף של כ-160 מגה וואט. בסה"כ לחברה צבר נכסים כולל של כ-1.8 ג'יגה וואט. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה