השוק

המפקח על הבנקים: לא נאפשר עקיפת הסנקציות על רוסיה

לאחר הפגישה ההזויה שהתקיימה אתמול אצל שר האוצר ופרטיה נחשפו באתר ice, אומרים היום בבנק ישראל כי הנחו את המערכת הבנקאית לנהוג באנושיות ורגישות כלפי העולים החדשים, אך לא יאפשרו עקיפה של הסנקציות
ניצן כהן |  1
יאיר אבידן המפקח על הבנקים (צילום רמי זרניגר, vecteezy)
פרטי הישיבה (ההזוייה) שהתקיימה אתמול במשרד האוצר בין השר, אביגדור ליברמן, למנכ"לי הבנקים נחשפו אתמול באתר ice והעלו תהיות על מידת מעורבותו של המפקח על הבנקים בנושא. ליברמן נזכיר דרש מהבנקים לקבל כספים מרוסיה של אנשי עסקים ועולים חדשים כמו גם להתיר קבלת קצבאות מרוסיה וזאת בניגוד למשטר הסנקציות שהוטל על ידי ארה"ב ושאר מדינות העולם המפותחות על רוסיה.
המערכת הבנקאית הוכתה בתדהמה מהדרישה של ליברמן וניכר שמוטלת חוב על המפקח על הבנקים להבהיר את המצב לאשורו כדי להימנע מהכנסת ישראל לסנקציות על ידי ארה"ב והמערב.
 
נזכיר כי המפקח על הבנקים כבר הוציא הוראה מתאימה למערכת הבנקאית שתכליתה הייתה שהבנקים ינהלו את הסיכונים שלהם בהתאם למשטר הסנקציות הבינלאומיות. מעבר לכך המפקח על הבנקים לא פרסם הוראות נוספות, מה שגרר מחד ביקורת בבנקים אבל חמור יותר, התפרש אצל ליברמן כפתח לשבירת משטר הסנקציות.
לאחרמ הישיבה אתמול מבהיר היום בנק ישראל כי ״המפקח על הבנקים הציג את תהליך פתיחת חשבון וקליטת כספים של תושבי חוץ באשר הם במערכת הבנקאות הישראלית, וזאת בכפוף להוראות הרגולציה הישראלית, ובדגש על התאמה לחוק איסור הלבנת הון ומימון טרור וניהול הסיכונים של הבנקים המסחריים. הרגישות והחשיבות ברורים לפיקוח על הבנקים ולמערכת הבנקאית וזו פועלת ברגישות והכל בכפוף למסגרת החוקית והרגולטורית.
"בכל מקרה יודגש ויובהר כי בנק ישראל והמערכת הבנקאית לא יאפשרו עקיפת הסנקציות הבינ״ל בהקשר של כספים מרוסיה או מכל מקור אחר וכל תהליך שייבחן על מנת לסייע לאזרחים המתקשים על העברת כספיהם למערכת, בין אם כספי פנסיה או רכוש לצרכי עלייה, יהיה בכפוף לעמידה והלימה לסנקציות שהושתו בנושא זה״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המפקח על הבנקים נכשל בגדול!!!
    אדע 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מליון איש בישראל מצב ירוד הודות לך!!! ואתה יקרי בזבוז כספים ענק.
    סגור