השוק

מסתמן: אישור עסקת כלל-MAX תידחה בשבועיים

דירקטוריון כלל התכנס היום לדון באישור עסקת רכישת חברת כרטיסי האשראי MAX; באופןו עקרוני האישור מתעכב לא בשל מהותו אלא בשל מספר סעיפים משפטיים מורכבים במצריכים את הסכמת ורבורג פינקוס; גורם בכיר: "עלו שאלות על העתיד ב-MAX לאור המכה בישראכרט חטפה מפועלים"
ניצן כהן |  2
יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים (צילום סיון פרג)
דירקטוריון כלל ביטוח התכנס היום לאשר את עסקת הענק לרכישת חברת כרטיסי האשראי MAX. הדיון שהתקיים מספר שעות היה ענייני ומורכב מאוד ועלו בו מספר שאלות מרכזיות, כולן משפטיות בעלות משמעות אך אינן פוגמות בליבת העסקה. דיון התערור על ההשפעה המכה שישראכרט חטפה מבנק הפועלים ומידת ההשפעה שלה על הענף.
אם כן, מסתמן בשלב זה כי דירקטוריון כלל יבקש אורכה של שבועיים לאשר סופית את ההסכם. השאלות המשפטיות שעלו לדיון ומצריכות את הסכמת ו/ או עמדת ורבורג פינקוס מדברים בעיקר על השפעות שיהיה (ככל שיהיו) על העסקה במידה והרגולטורים בישראל יבקשו שינוי בתנאים.
 
באופן עקרוני ומאחר שעסקה בסדר גודל כזה מצריכה את אישור כמעט כל הרגולטורים בישראל הרי שצריך לקחת בחשבון מה קורה אם רגולטור אחד דורש דבר אחד ואילו רגולטור שני דורש דבר אחר וכן הלאה. השאלות הן יותר משפטיות מאשר מהותיות אך לכל שאלה משפטית יש תשובה שעלולה להפוך את התמונה על פיה ולכן, ולאור מורכבות העסקה הדירקטוריון מבקש אורכה של שבועיים לחתימה על ההסכם.
בשלב זה לא ידוע מה תהיה עמדתה של ורבורג פינקוס אבל נראה, לפחות לפי אינדיקציות שונות שמתקבלות, כי לא צפויות בעיות מיוחדות כי גם קרן ההשקעות מבינה את המורכבות של השאלות המשפטיות שעולות וכולם רוצים להרגיש בנוח עם העסקה הזו.
שאלה מעניינת עלתה מכיוונם של מספר דירקטורים לגבי ההסכם החדש שנחתם בין ישראכרט לבנק הפועלים והביא לכך שישראכרט תשלם עוד 200 מיליון שקל לבנק מידי שנה ועד כמה זה משפיע על הענף ומכאן על MAX.
כאן קיבל דירקטוריון כלל ניתוח מההנהלה שבקליפת אגוז מעריכה כי אין להסכם בין הפועלים לישראכרט השפעה דרמטית עליה מאחר ו-MAX עצמה עברה תהליך הסכמי דומה עם בנק לאומי לפני כ-3 שנים ולכן זה מאוחריה. באופן עקרוני יכולה להיות להסכם הזה השפעה דווקא טובה על MAX  שהנתח שלה בהנפקות של בנק הפועלים יגדל דווקא מהחלק בו היא נמצאת כרגע.
כך או אחרת, בדיון עלו סוגיות מורכבות וסבוכות שרובן כאמור משפטיות אך יש להן השפעה על מבנה העסקה. נתון מעודד הוא שהדירקטורים מטעמו של אפלרד אקירוב לא היו לעומתיים יתר על המידה וזה מעודד ושומר על דיון ענייני.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    האם אין לכם עורך לשוני ? (ל"ת)
    יורם 07/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עסקה גרועה
    תומר 07/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ב2021 מקס מחזור עסקאות בכרטיסי אשראי 65 מיליארד, כמות כרטיסים פעילים 2 מיליון ורוצה להימכר במחיר של 2.47 מיליארד , ישראכרט באותה תקופה מחזור עסקאות 148 מיליארד (יותר מפי 2) , כמות כרטיסים מעל 4 מיליון (יותר מפי 2) ונסחרת במחיר של 2 מיליארד (0.8 ממחיר מקס). אז מה ההגיון בעסקה זו ?
    סגור