השוק

אינטל בצרות? הציגה את אחד הדו"חות הגרועים ביותר בתעשייה

ענקית השבבים פספסה את התחזיות בשיעורים ניכרים ורשמה צניחה חדה בכל המדדים, למרות התוכניות הדרמטיות של המנכ"ל להוצאתה מהקיפאון של השנים האחרונות
יאיר מור |  1
אינטל (צילום Magma Images)
המעסיקה הגדולה ביותר בהייטק הישראלי עלולה להיאלץ לנקוט בקרוב קיצוצים משמעותיים, כך עלה משיחת המשקיעים עם בכירי החברה שהתקיימה הלילה, לאחר הצגת דו"ח החברה לרבעון השני של 2022.
הכנסות אינטל בשלושת החודשים שעברו עמדו על 15.3 מיליארד – צניחה של 22% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ופספוס ענק של התחזיות, שצפו 18 מיליארד דולר; הרווח למניה (הנתון היחיד בכתבה שהוא Non-GAAP) עמד על 29 סנט למניה לעומת תחזיות ל-69; שולי הרווח ירדו מ-28.3% לפני שנה למינוס 4.6% כעת, והיא רשמה הפסד נקי של חצי מיליארד דולר לעומת רווח נקי של 5.1 מיליארד לפני שנה – צלילה של 109%.
החברה נאלצה לחתוך את תחזית ההכנסות השנתית שלה ב-11 מיליארד דולר, מ-76 מיליארד דולר ל-65 עד 68 מיליארד בלבד, המהווים ירידה של 13% מ-2021; גם ברבעון הנוכחי צופה החברה פספוס משמעותי של התחזיות עם הכנסות בגובה 15 מיליארד דולר לעומת ציפיות קודמות לכמעט 19.
 
הירידות בהכנסות הגיעו כמעט מכל חטיבות החברה, כאשר השתיים המרכזיות – חטיבת השבבים למחשבים וחטיבת השבבים לשרתים – ירדו ב-25% ו-16%, בהתאמה, ל-7.7 ו-4.6 מיליארד דולר לעומת 8.76 ו-6.04 מיליארד בתחזיות המוקדמות. נקודת האור היחידה, והלא מאוד מנחמת, היתה מובילאיי הישראלי, שעלתה ב-41% ל-460 מיליון דולר – אך כפי שניתן להבין, מדובר בסכום זניח לעומת האחרים.
מנכ"ל החברה, פטריק ("פט") גלסינגר, כמעט התנצל בפני המשקיעים, ואמר כי "תוצאות הרבעון הזה היו מתחת לסטנדרטים שקבענו לחברה ולמחזיקי המניות שלנו. אנו מחויבים ועומדים להשתפר. ההאטה הפתאומית והמהירה בפעילות כלכלית היתה המנוע העיקרי, אך גם המחסור משתקף בבעיות הביצוע שלנו". בראיון לתקשורת הוא הוסיף כי "אנחנו די בטוחים שזו התחתית".
עם זאת, מניית אינטל, שכבר איבדה השנה כרבע משוויה וביום המסחר אתמול ירדה ביותר מאחוז נוסף, צנחה שוב בשעות המסחר המאוחר בשיעור של 8.3%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מיקרוסקוט, גוגל, אפל כבר מיצרות שבבים בעצמן.... (ל"ת)
    גף 08/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור