השוק

זעזוע בבנק ישראל: אחד מבכירי הבנק מסיים את תפקידו

סטרבצ'ינסקי הוא אחד מבכירי בנק ישראל ואמון על סימון היעדים בבנק ומשמש גם כחבר בוועדה המוניטרית שמקבלת החלטות על בסיס ניתוחים ותחזיות שלו; סטרבצ'ינסקי מסיים 5 שנים בבנק ישראל ופונה לאקדמיה
ניצן כהן |  5
בנק ישראל תובע (צילום Magma Images, freepik)
מישל סטרבצ'ינסקי, מנהל מחלקת המחקר בבנק ישראל פורש מתפקידו. סטרבינסקי הוא אחד מבכירי בנק ישראל וניתוחיו הכלכלייים משמשים את הבנק בקביעת המדיניות המוניטרית בישראל.
מישל סטרבצ'ינסקי הוא כאמור אחד מבכירי בנק ישראל ותפקידו, אם נקביל אותו למטכ"ל הצבאי, הוא מעין ראש אמ"ן של נגיד בנק ישראל. הניתוחים הכלכליים שלו הם מניירות העבודה החשובים ביותר שמונחים בפני הוועדה המוניטרית כשהיא קובעת את מדיניות הריבית וכן הלאה. סטרבינסקי נחשב לאחד מוותיקי בנק ישראל ובעל  יכולות ניהוליות מרשימות. הוא נחשב לכלכלן "מהסוג הישן", כלומר שמרן.
 
סטרבצ'נסקי היה בעבר בבנק ישראל במחלקת המחקר, עזב אותה ושב אליה כמנהל המחלה על ידי קרנית פלוג. מאז ועד היום הוא משמש כמנהל מחלקת המחקר של בנק ישראל.
בנוסף להיותו חבר בוועדה המוניטרית של בנק ישראל, במסגרתה תרם רבות לעומק הדיונים ולאיכות קבלת ההחלטות, פרופ' סטרבצ'ינסקי היה חבר במספר ועדות וצוותי עבודה בין משרדיים ובניהם הוא מנהל יחד עם מנכ"ל משרד האוצר את ועדת היישום של החוק להגברת התחרות ולצמצום הריכוזיות במערכת הבנקאות בישראל.
פרופ' מישל סטרבצ'ינסקי: "אני שמח מאוד לתרום מניסיוני הניהולי והמחקרי וליטול חלק מהצוות המוביל בבנק. העבודה הציבורית מהווה אחריות ואתגר עצומים ופעלתי במירב כוחותיי להשגת תוצאות מיטביות ובפרט על רקע משבר הקורונה. תודה מיוחדת לעמיתיי, לעובדי חטיבת המחקר ולנגידים קרנית פלוג ואמיר ירון על האמון שניתן לי במילוי תפקידי".
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: "אני מבקש להודות למישל על שירותו בבנק ישראל. כר הידע הנרחב של מישל בתחומים נרחבים בכלכלה, התובנות המיוחדות שלו כמומחה בתחום המדיניות הציבורית, ניסיונו רב השנים והיכולת המרשימה שלו בהובלת חטיבת המחקר, היו נכס לבנק ישראל, לקבלת ההחלטות בוועדה המוניטרית ולאיכות הייעוץ הכלכלי לממשלה. אני מאחל למישל הצלחה בהמשך דרכו, ומאמין שעם שובו לאקדמיה הוא ימצא את הדרך להמשיך ולתרום מהידע ומהניסיון שלו לכלכלת ישראל."
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    סיקנס
    א 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "פונה, המחלה, קרנית" ..
    סגור
  • 3.
    מחרשה חדשה חורשת טוב יותר (ל"ת)
    יעקב 07/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    דור אוכלי חינם
    אחד שיודע 07/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העברות של בכירים מתפקדים....כוונות של הוועד...אינטריגות של ההנהלה,משכורות עתק,אנשים שההנהלה העבירה אותם לעבוד בתל אביב כדי להיפטר מהם... הענקת דרגות לעמדות מפתח על מנת לא לחשוף שחיתויות. משאבי אנוש מושחתים....עושים יד אחת עם ההנהלה נגד עובדים ועוד.... מוסד שמן... בזבזני ומושחת
    סגור
  • הוא לא מוכר לי
    א 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל אחד שעובד איתו מושחת לגמרי.
    סגור
  • 1.
    סולם ריכטר
    צפוני 07/2022/31
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בכמה הזעזוע נמדד בסולם ריכטר? והאם הסערה שבטח השתוללה כתוצאה מההתפטרות, שפכה את המים שהיו בכוס? וכמה דמעות נשפכו בעקבות הדרמה? וכמה דיו בוזבז על הכתבה שזיעזעה את אמות הסיפים?
    סגור