השוק

מיקרוסופט בבעיה? זה מה שקרה לחברה שרכשה בסכום אסטרונומי

ענקית המשחקים אקטיוויז'ן בליזארד, שנרכשה על ידי חברת התוכנה הגדולה בעולם בתחילת השנה תמורת מחיר חסר תקדים בתעשייה, הציגה דו"ח פושר במקרה הטוב. אז למה המניה לא הגיבה?

יאיר מור | 
מיקרוסופט (צילום shutterstock, vecteezy)
הדו"ח שעיניה של חברת הטכנולוגיה השנייה בגודלה בעולם היו נשואות אליו פורסם אמש,והיווה מצד אחד אזעקה קולנית ומצד שני צפירת הרגעה.
הדו"ח המדובר הוא זה של Activision Blizzard, חברת משחקי הווידאו הגדולה ביותר באמריקה. במבט ראשון, מדובר על דו"ח שלילי מאוד: ההכנסות צנחו ב-28.5%, מ-2.3 מיליארד דולר ברבעון השני של 2021 ל-1.644 מיליארד ברבעון השני של 2022; הרווח התפעולי קרס בכמעט 65%, מ-959 מיליון דולר ל-338 מיליון דולר בלבד; הרווח הנקי צלל ב-68%, מ-876 מיליון ל-280 מיליון; והרווח למניה (הנתון היחיד בכתבה זו שאינו לפי סטנדרט GAAP) ירד ב-48%, מ-1.12 דולר בחודשים אפריל עד יוני 2021 ל-47 סנט בשלושת החודשים המקבילים השנה. החברה אף הוסיפה שהיא צופה שגם במחצית השנייה של השנה היא תמשיך להראות מגמות דומות של ירידה משמעותית לעומת השנה שעברה.
עם זאת, במבט שני הדו"ח הזה דווקא הכיל לא מעט אופטימיות: ההכנסות היו גבוהות יותר מאלו שצפו האנליסטים, ועמדו בממוצע על פחות מ-1.6 מיליארד דולר; הרווח למניה היה קרוב מאוד לתחזיות (48 סנט); ומנכ"ל החברה, בובי קוטיק, הדגיש כי "אפילו בסביבה כלכלית מאתגרת, שבה כה הרבה חברות מודיעות על הקפאת העסקה ופיטורים, מצבת כוח האדם לפיתוח (משחקים) גדלה ב-25% בשנה נכון לסוף הרבעון השני".
בנוסף, למרות תחזיות כי היציאה ממשבר הקורונה והחזרה לעבודה וללימודים יפגע בהכנסות תעשיית הגיימינג ויוריד אותן ב-8.7% השנה לפי חברת המחקר NPD, למשקיעי אקטיוויז'ן בליזארד יש סיבה טובה להישאר אופטימיים: רכישת החברה על ידי מיקרוסופט, שהוכרזה בינואר האחרון. כזכור, חברת הטכנולוגיה השנייה בגודלה בעולם רכשה את ענקית המשחקים תמורת כמעט 69 מיליארד דולר – סכום הרכישה הגבוה ביותר בהיסטוריה של התעשייה. בתגובה זינקה מניית החברה בכמעט 30%, ומאז היא יציבה כמעט ללא שום קשר לדו"חות החברה או המצב בתעשייה ובשוק – פשוט מפני שמשקיעים יודעים שמיקרוסופט עומדת לשלם להם על המניות סכום גבוה מכפי שהן שוות כרגע, ולכן הם ממשיכים להחזיק בהן. העסקה צפויה להסתיים עד יוני 2023 – סוף שנת הכספים הנוכחית כפי שמיקרוסופט מונה שנים פיסקליות. כל זה  לפחות אם אף רגולטור לא ימנע את הרכישה, כפי ששוקלים כרגע לעשות בבריטניה.
גם הדו"ח הזה לא עורר תגובה של ממש מצד המשקיעים: מניית החברה עלתה מייד לאחר הצגת הדו"ח באחוז בודד, אך סיימה את שעות המסחר המאוחר בירידה של עשירית האחוז, שאיזנה פחות או יותר עלייה של 0.16% במהלך שעות המסחר הרגילות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה