השוק

רשות המסים עצרה ספקי סיגריות לדיוטי-פרי בחשד להברחה

מעצרם של שלושת העובדים שסיפקו סיגריות לדיוטי-פרי באוניות שעגנו בנמל אשדוד הוארך בשבוע; על פי החשד השלושה פעלו להברחה של 48 פקטים של סיגריות לישראל שהיו מיועדים להימכר ללא תשלום מס
ניצן כהן | 
רשות המסים עצרה חשודים בהברחה של סיגריות לישראל (צילום אתר רשות המסים בישראל, פלאש 90/ אריה לייב אברמס, נועם רבקין פנטון)
רשות המסים ממשיכה בפעילות האכיפה המשמעותית. בימים האחרונים נעצרו 3 עובדי דיוטי פרי בהווה ובעבר שחשודים בהברחה של סיגריות לישראל מבלי לשלם את המס כנדרש. על פי החשד השלושה היו אמורים לספק סיגריות לאוניות שעגנו בנמל אשדוד, סיגריות שפטורות ממס אך בפועל חושדים ברשות המסים, השלושה סיפקו רק חלק קטן מהפקטים לאוניות ואת החלק הארי הבריחו לתוך ישראל מבלי לשלם את המס.
השלושה שנעצרו הם: דוד ברקוביץ', ארטיום גורביץ' ויצחק פונס. החשד כאמור הוא כי השלושה ביצעו מאות הברחות של סיגריות פטורות ממס שהיו מיועדות לאניות סוחר הפוקדות את נמל אשדוד בשווי מאות אלפי שקלים.
 
מבקשת המעצר עולה כי כנגד השלושה מתנהלת חקירה על ידי מדור הסמים והלבנת הון במכס אשדוד. על פי החשד, יצחק פונס, המשמש כמשווק ומספק סחורות פטורות ממס לאניות הפוקדות את נמל אשדוד, הגיש בקשה לבית מכס אשדוד לספק לאנייה שעגנה בנמל 58 פקטים של סיגריות. מבדיקת חוקרי המכס עלה כי בפועל סופקו לאנייה רק 10 פקטים, ו-48 הפקטים הנותרים הוברחו על פי החשד בסיוע של ארטיום גורביץ.  
ממצאי חקירת האירוע העלו חשד כי השניים מעורבים באירועי הברחה רבים של סיגריות מנמל אשדוד בארבע השנים האחרונות שבוצעו יחד עם דוד ברקוביץ. על פי החשד ברקוביץ, ששימש בעברו כסגן  מנהל חנות הדיוטי פרי בנמל אשדוד, ניהל ארגן והכריע בקבלת ההחלטות ושיווק ומכר את הסיגריות ללקוחות שונים, פונס הציג מצג שווא ביחס לסיגריות שהוזמנו על ידי צוותי האניות וגורביץ, ששימש בעברו כמשווק ומספק סחורות פטורות ממס לאוניות הפוקדות את נמל אשדוד, הבריח את הסיגריות מהנמל. סך מס הקנייה והמע"מ שנגרעו על פי החשד מקופת המדינה במסגרת פעילותם של השלושה מוערך במאות אלפי שקלים.
השופטת מירב עמר כהן מבית משפט השלום קריית גת הורתה בין היתר על הארכת מעצרם של ברקוביץ וגורביץ עד ליום 4.8.22, ולאחר מכן על מעצר בית עד ליום ה-8.8.22. על יצחק פונס הוטל בין היתר מעצר בית עד ליום ה-6.8.22.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה