השוק

דירוג קרנות הנאמנות: זו הקרן שהיכתה את התעשיה ביולי

יולי היה חודש טוב בשווקים; העליות לא פיצו על הירידות מתחילת השנה אבל החזירו ולו במעט את הצבע ללחיים של המשקיעים; תעשיית קרנות הנאמנות ספגה במהלך החודש הפקדות של 3 מיליארד שקל; מי הקרן שהניבה את התשואה הטובה ביותר - הדירוג 
ניצן כהן |  1
בתי השקעות (צילום יחצ, בועז צרפתי, מתוך אתר אנליסט, סם יצחקוב, freepik)
חודש יולי היה חודש טוב בשווקים הפיננסיים. העליות אמנם היו נאות אבל לא החזירו את ההפסדים שנרשמו מתחילת השנה אבל הן מסמנות משהו שאולי (בדגש על אולי) אנחנו רואים את התחתית והשוק מתחיל להתייצב ברמות האלה - וזו תובנה חשובה, ככל שהיא באמת משקפת את המציאות.
תעשיית קרנות הנאמנות היא הכלי המשמעותי שעומד לרשות הציבור הרחב כשהוא רוצה להיחשף לשווקים ומכאן ראינו את התעשייה הזו סופגת כספים בהיקף של 3 מיליארד שקל בחודש אחד וגם זה משמעותי כי זה משקף את ההערכה של הציבור שאכן, אנחנו רואים כבר את התחתית ומכאן יש כאלה שרוצים לחזור להיחשף לשוק.
 
מטבע הדברים קרנות הנאמנות שהניבו את התשואות הטובה ביותר ביולי היו הקרנות הממונפות, כן אלה שגם הסבו הפסדים משמעותיים מתחילת השנה, אבל כדאי שנבין את התהליך: מי שחשוף הכי הרבה לשווקים יהנה מעליות אבל גם יחטוף בירידות יותר מכולם.
תעשיית קרנות הנאמנות מחולקת לקרנות המצטטות נכס בסיס ולאלה המנוהלות. באופן עקרוני אין מה להכביר מילים על הקרנות המצטטות, הן בדרך כלל קרנות "טיפשות" הן צריכות להביא את מה שהנכס נתן. כלומר, אם קונים קרן סל שמצטטת את מדד S&P500 הרי שהקרן צריכה לתת את המדד.
הקרנות המורכבות יותר, הן גם אלה שגובות את דמי הניהול הגבוהים יותר, הן הקרנות המנהלות. הן משמשות כרכיב משמעותי בתיק ההשקעות של הציבור ולכן הציפיה מהן שיניבו תשואות גבוהות מכל נכס אחר שמשמש עבורנו סמן ימני. כך למשל קרן נאמנות מנוהלת צריכה לתת יותר מהמדד הרלוונטי - הרי עבור זה הציבור משלם דמי ניהול גוהים למנהל הקרן.
אז על קצה המזלג, זוהי הדינמיקה של קרנות הנאמנות ומכאן החשיבות לבדוק בכל נקודת זמן מה הקרן עשתה. לא פע לפני 5 שנים אלה החודש/ השבוע/ היום וכן הלאה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קרנות נאמנות מובילות
    אהרון כהן 08/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוכח שהשקעה נבונה ויחסית בטוחה,היא השקעה במדדים מובילים לאורך 10 עד 20 שנה,ואין להתפתות לקרנות ממונפות פי 3 בחודש אחד מוצלח,כי בחודש רע מאוד קרנות אלו יורדות עד 50% אפילו.
    סגור