השוק

מחירי תחליפי הבשר ירדו? זו הסיבה

חברת תחליפי הבשר "ביונד מיט" משנה את התחזיות וצופה ירידה בכנסות: מחירים גבוהים של "בשר צמחי האטו את המכירות, גל פיטורים בדרך
מערכת ice | 
המבורגר (צילום pexels, freepik)

חברת תחליפי הבשר "ביונד מיט", הציגה אתמול (חמישי) תחזית מעודכנת ומצומצמת יותר להכנסות שלה בשנה הקרובה, והודיעה על קיצוץ משרות, ברקע עליית האינפלציה והנסיון שלה להפוך את מוצריה למשתלמים יותר, כך עולה מדיווח ב"רויטרס".

מחירים גבוהים יותר של "בשר" על בסיס צמחי, האטו את צמיחת הענף, כאשר אנשים העדיפו מחירים נמוכים יותר של עוף ובשר בקר, הסביר מנכ"ל החברה, איתן בראון בשיחת הרווחים של החברה הציבורית. לדבריו, ברבעון השני נרשמה התכווצות רציפה בחדירה של בשר על בסיס צמחי בארה"ב בפעם הראשונה מזה יותר מארבע שנים.


 
ביונד מיט, צופה כעת הכנסות של 470 עד 520 מיליון דולר ב-2022, בהשוואה לטווח הקודם שלה של 560 עד 620 מיליון דולר. בסוכנות הידיעות אף טוענים כי אנליסטים ציפו להכנסות של 559.4 מיליון דולר, לפי נתוני Refinitiv. " (הקיצוץ ) מעמיד בספק כמה זמן תחזיק הנזילות של ביונד מיט כדי לממן את הצמיחה העתידית שלהם. הלחצים על המודל רק מתגברים", אמר אנליסט חברת אופנהיימר, רופש פאריך.

יתרת המזומנים ושווי המזומנים של החברה עמדה בסוף הרבעון השני על 454.7 מיליון דולר. סכום המזומנים נטו ששימשו לפעילות שוטפת עמד על 235.7 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה.
 


החברה גם מסרה כי היא תשאף לצמצם את ההוצאות התפעוליות, לאחר שההפסד של 1.53 דולר למניה ברבעון השני היה רחב בהרבה מהציפיות של האנליסטים של 1.18 דולר. כדי לרשום כמעט 8 מיליון דולר בחיסכון שנתי, ביונד מיט אמרה שהיא תקצץ כ-4% מכוח העבודה העולמי שלה. היו בה 1,108 עובדים במשרה מלאה ו-311 עובדי חוזה במשרה מלאה, נכון לסוף 2021.

גם ההכנסות נטו ירדו ב-1.6% ל-147 מיליון דולר ברבעון השני, כשהיא חסרה הערכות של 149.2 מיליון דולר, שכן היא נאלצה להוריד מחירים בחלקים מאירופה כדי לפנות עודפי מלאי.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה