השוק

דו"ח חזק לכאל: הכנסות של יותר ממיליארד שקל ודיבידנד ענק

חברת כרטיסי האשראי השנייה בגודלה בישראל, כאל, סגרה רבעון פנטסטי; היקף תיק האשראי של החברה זינק ל-7.5 מיליארד שקל וזה נתון משמעותי; מספר הכרטיסים שהנפיקה החברה עלה ל-4.1 מיליון; שילמה לדיסקונט דיבידנד ענק
ניצן כהן | 
לוי הלוי (צילום רמי זרנגר)
אם חששנו מפני החמרה במצבם של הבנקים, חברות כרטיסי האשראי ובכלל של תעשיית האשראי והפיננסי הרי שראינו את הדו"חות של הבנקים בארה"ב ואם ניתן להקיש משהו מהם על התעשיה הישראלית הרי שנראה שהמומנטום של עלייה בפעילות הצריכה הפרטית שממומנת באמצעות אשראי נמשך בעוד הריביות עולות. כלומר הציבור עוד לא הגיב לעליות המחירים (ע"ע אינפלציה) ועליית הריבית.
הראשונה לדווח בישראל היא חברת כרטיסי האשראי כאל שנמצאת בבעלות בנק דיסקונט (שאם נאמר את האמת מדובר בבנק שעובר תהליך של שינוי ארגוני מעניין מאוד) והדוחות, איך נגיד את זה בעדינות, פשוט טובים כך שאכן, ניתן לגזור משהו על מצבו של הצרכן הישראלי ממצבם של הצרכנים האמריקאים.
 
למעשה שלושה דברים פעלו לטובת כאל וכנראה גם לטובת המתחרות ובטח לטובת הבנקים עצמם. הציבור ממשיך לקנות והרבה. הישראלי הסתער על נתב"ג, טס לחו"ל והוציא שם סכומים לא מבוטלים מה שהביא לעלייה משמעותי במחזורי העסקאות של חברות האשראי ומכאן גם לרווחים שלהם שכוללים כעת את פעולות המרת המט"ח וכן הלאה.
נעבור למספרים:
במחצית הראשונה של השנה עמד הרווח הנקי על 161 מיליון שקל לעומת 139 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד, גידול של כ-15%. ברבעון השני לשנת 2022 עמד הרווח הנקי על 81 מיליון שקל לעומת 79 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-2%. 
בסוף הרבעון השני לשנת 2022 עמד מספר הכרטיסים של כאל על כ-4.1 מיליון בהשוואה לכ-3.8 מיליון כרטיסים בסוף הרבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-7%. 
במחצית הראשונה של שנת 2022 עמד מחזור העסקאות על 71.2 מיליארד שקל לעומת 60.1 מיליארד שקל במחצית המקבילה אשתקד, גידול של כ-19%. ברבעון השני לשנת 2022 עמד מחזור העסקאות על 37.1 מיליארד שקל לעומת 31.4 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-18%. מדובר בצמיחה חזקה הנובעת מההתאוששות המשמעותית במחזורי חו"ל לצד גידול במחזור העסקאות בארץ שהבולט שבהם ענף התיירות שבשנה שעברה היה נתון למגבלות בשל הקורונה. 
ברבעון האחרון, גדלו יתרות האשראי הצרכני בכ-22% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.  נכון לתום המחצית הראשונה של השנה, תיק האשראי הכולל עמד על 7.5 מיליארד שקל, גידול של כ-24% לעומת אשתקד.
במחצית הראשונה של השנה הסתכמו הכנסות החברה ב-1.1 מיליארד שקל לעומת 925 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד, גידול של כ-26%. ברבעון השני לשנת 2022 הסתכמו הכנסות החברה בסך של 615 מיליון שקל לעומת 478 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-28%. 
במחצית הראשונה של השנה הסתכמו הכנסות המימון בסך של 332 מיליון שקל לעומת 262 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד, גידול של כ-27%. ברבעון השני לשנת 2022 הסתכמו הכנסות המימון בסך של 172 מיליון ₪ לעומת 133 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-29%. 
במחצית הראשונה של השנה הסתכמו ההוצאות להפסדי אשראי בהוצאה בסך 26 מיליון שקל לעומת הכנסה בסך 19 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. ברבעון השני לשנת 2022 הסתכמו ההוצאות להפסדי אשראי בהוצאה בסך 27 מיליון שקל לעומת הכנסה בסך 15 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. תוצאות התקופות המקבילות הושפעו מקיטון בהיקפי המחיקות והאשראי הבעייתי. 
במחצית הראשונה של השנה עמדה התשואה להון על 14.4% לעומת תשואה בשיעור של 14.6% במחצית המקבילה אשתקד. ברבעון השני לשנת 2022 עמדה התשואה להון על 14.6% לעומת תשואה בשיעור של 16.7% ברבעון המקביל אשתקד. בחודש מאי האחרון שילמה כאל לבנק דיסקונט דיבידנדים של של 340 מיליון שקל.
לוי הלוי, מנכ"ל כאל, אמר: "כאל מסכמת את המחצית הראשונה עם רווח שיא של 161 מיליון שקל והכנסות של למעלה ממיליארד שקל. הגידול ברווחיות הינו על רקע צמיחה משמעותית בכל הפרמטרים העסקיים, ובכלל זה גידול בצריכה, בדגש על מחזורי חו"ל, וצמיחה בביקוש לאשראי. במקביל המשכנו בפיתוח פלטפורמת האשראי והתשלומים המחזקת את המובילות הטכנולוגית של כאל, ואנו צפויים להשיק עוד מיזמים משמעותיים שיחוללו תחרות ויביאו חדשנות ובשורה אמיתית לשוק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה