השוק

ICL מקימה פס ייצור לציפויי דשנים ב-20 מיליון דולר

הטכנולוגיה שפיתחה ICL מאפשרת לחקלאים שמגדלים יבולים בשטח פתוח להגדיל את התפוקות שלהם מבלי ל"בזבז" דשנים ותוך שהם מפחיתים משמעותית את הזקים הסביבתיים; ICL תתחיל לשווק באירופה את הדשנים החדשים בשנה הבאה
ניצן כהן |  5
עידן עופר (צילום פלאש 90/ משה שי)
אחד האתגרים המשמעעותיים בתחומי הקיימות הוא לעשות שימוש בטכנולוגיות קיימות (ועל פי רוב מזהמות) תוך הפיכתם לידידותיים לסביבה, או לפחות קרוב לזה. ICL מייצרת ומשווקת דשנים והיא אחת מהחברות שנמאלצות להתמודד עם האתגר הזה שהוא לא פשוט בכלל.
החברה השיקה היום טכנולוגיה מעניינת של דשנים מתכלים שמיועדים בעיקר לחקלאים שמגדילים יבולים בשטחים פתוחים מתוך כוונה שיעשה שימוש יעיל יותר בדשנים האלה עם מינימום נזק סביבתי.
 
הטכנולוגיה של ICL היא למעשה התקדמות טכנולוגית משמעותית שאמורה להפוך את החקלאות לברת קיימא ותאפשר לחקלאים לעמוד בתקני הדשנים של האיחוד האירופי לשנת 2026
טכנולוגיית השחרור המתכלה מיועדת, כאמור, לחקלאות בשטח פתוח. הפתרון הזה מתאפשר באמצעות ציפוי מתכלה, אשר יסייע לחקלאים למקסם את ביצועי היבולים החקלאיים תוך צמצום ההשפעה הסביבתית, על ידי הפחתת אובדן חומרי ההזנה לצד הגדלת יעילות השימוש בתזונה (NUE) עד ל-80%. הטכנולוגיה שומרת ואף מגדילה את תפוקת היבול תוך חיסכון בעלויות, מסייעת בהפחתת מספר וכמות יישומי החנקן, ומספקת שחרור עקבי הניתן לחיזוי של חומרים מזינים.
ב-ICL אומרים כי טכנולוגיית eqo.x הינה הפתרון הראשון המוצע בשוק לאספקת דשן מצופה לשחרור מבוקר (CRF) עבור אוריאה, המתכלה מהר יותר, ותוכננה במיוחד כדי לעמוד בתקני הדשן העתידיים באירופה אשר ייכנסו לתוקף ב-2026. הטכנולוגיה החדשה תיושם במוצרי ה-CRF של ICL לגידולים חקלאיים, לרבות המותגים Agromaster ו-Agrocote, ותסייע בהפחתת איבוד חומרי הזנה. הישג זה הינו קריטי ומשמעותי לאסטרטגיית Farm to Fork האירופית וכן לאסטרטגיית EU Soil Strategy for 2030, שמטרתן להפחית את אובדן החומרים התזונתיים ב-50% לפחות עד 2030.
אלעד אהרונסון, נשיא חטיבת פתרונות חדשניים לחקלאות ב-ICL: "אנו גאים להציג את ציפוי ה-CRF המתקדם ביותר שלנו, טכנולוגיית שחרור מתכלה eqo.x, אשר תסייע גם בבקרה על שחרור החומרים המזינים על בסיס יומי - על ידי מענה לצרכים הספציפיים של כל גידול - ותגרום גם ליעילות גבוהה יותר של שימוש בחומרים מזינים.
"הטכנולוגיה החדשנית, ירוקה יותר ותספק תזונה מדויקת באמצעות ציפוי, שמתכלה מהר יותר, ומסייעת בשיפור התפוקה, הפחתת אובדן חומרי הזנה ופישוט יישומי הדשן. מעבר לתועלת לחקלאים, מדובר בפתרון סביבתי, שכן הציפוי מפחית משמעותית את חלחול חומרי ההזנה לקרקע ולמי התהום, בהשוואה לדשנים רגילים".
ICL מעריכה שהציפוי החדשני יהיה זמין לחקלאים באירופה עד 2023, ועל מנת לעמוד בביקוש הצפוי בשוק, משקיעה 20 מיליון דולר בקו ייצור חדש לטכנולוגיית השחרור eqo.x במתקן Heerlen בהולנד. לפי Fortune Business Insights, גודל שוק הדשנים העולמי בשחרור מבוקר עמד בשנת 2018 על 2.3 מיליארד דולר וצפוי להגיע ל-3.86 מיליארד דולר עד 2026,כלומר CAGR של 6.37% במהלך תקופת התחזית.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    רק הייצור מזהם להתחיל לקנוס במיליארדים את האחים עופר (ל"ת)
    עלוקות מתקופת נתניהו 09/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • הכל טוב לא מזהמים כלום שאפו ל ICL (ל"ת)
    מנואל 09/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אין כאן כל חידוש. רק יחצנות
    שמואל 09/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הטכנולוגיה והדשנים האלה נמכרים כבר יותר משלושים שנה
    סגור
  • אמר הגאון???? שמואל???
    כבוד גדול ICL גאווה 09/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחחח לך לישון
    סגור
  • 1.
    איי סי אל אתם תותחים כל הכבוד (ל"ת)
    אלון 09/2022/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור