השוק

חברת החשמל חושפת: כמה כסף חייבת לה הרשות הפלסטינית?

חברת החשמל פרסמה דו"ח רבעוני מלא בהתאם להחלטת מנהלת רשות החברות הממשלתיות: אלו הסכומים שחייבת הרשות הפלסטינית 
איתן לויטס |  1
עלייה במחירי החשמל (צילום shutterstock)
מנהלת רשות החברות הממשלתיות החליטה כי מעתה הדוחות הכספיים של החברות הממשלתיות יפורסמו בזמן אמת בהתאם למקובל בחברות הציבוריות והעסקיות במשק. היום התפרסמו דוחות של חברות מרכזיות במדינה וביניהן רכבת ישראל, הנמלים, התעשייה הצבאית וגם חברת החשמל.
החברות הממשלתיות בישראל רשמו רווח נקי מצרפי (כולל רווחים חד פעמיים) בסך של כ-1.2 מיליארד שקל במחצית הראשונה לשנת 2022. הכנסות החברות הממשלתיות הסתכמו בסך כ-45 מיליארד שקל, והרווח התפעולי הסתכם בסך כ-700 מיליוני שקל.
 
חברת החשמל חשפה בין היתר את החוב של הרשות הפלסטינית על  שימושה בחשמל הישראלי. תשלומי הרשות הפלסטינית וחמ"י (חברת החשמל מזרח ירושלים) נעשים הן באמצעות העברת תשלומים ישירים והן באמצעות העברות שקיבלה החברה ממשרד האוצר, מתוך סכומים העומדים לרשות הרשות הפלסטינית באוצר.
 
על פי הדו"ח, החוב של הרשות לחברת החשמל תפח בכ-100 מיליון שקל בשנה. ביוני 2021 עמד על 434 מיליון שקל, וביוני 2022 עמד כבר על 520 מיליון שקל. לאור זאת, לתשלום החודשי של הרשות, חברת החשמל מוסיפה לקבל את גם החזרים במנות של כ-12 מיליון שקל להחזרת החוב. 
לאור היקף החוב השוטף שנצבר לחמ"י, ביום 3 בנובמבר 2021 החלה החברה בביצוע סבבי הגבלות זרם, אשר נמשכים עד מועד אישור הדוחות הכספיים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    והסכום לא כולל את החובות הלא רשומים ביישובים הערביים
    דוד הסעות 09/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הרי ידוע שהיישובים הערביים (בעיקר ביישובים הבדואים) מקבלים חשמל בחינם. ועוד לא דיברנו על התעריפים המופחתים שחברת החשמל מבקשת הרשות הפלסטינית. בקיצור היהודים משלמים הלכה למעשה מס ג'יזיה (מופקע) בארץ ישראל
    סגור