השוק

אמות עוברת לצריכת חשמל סולארי התקינה פאנלים במגדל בגבעתיים

אמות מנסה להעביר את הבניינים שלה לצריכת חשמל מאנרגיה מתחדשת; אלומיניום קונסטרקשיין התיקנה עבר החברה פאנלים פוטו-וולטאים בבניין של אמות בגבעתיים ובכך הפכה אותו לבניין הראשון בישראל שלא פולט פחמן
ניצן כהן | 
נתן חץ (צילום יחצ)
אמות שבשליטת איש העזקים נתן חץ התקינה מערכות פוטו-וולטאיות בבניין שלה בגבעתיים ובכך הפכה אותו למגדל המשרדים הראשון בישראל שאינו פלוט פחמן. קבוצת 'אלומיניום קונסטרקשיין' התקינה את הפאנלים הפוטו-וולטאיים האדריכליים בחזיתות הקמפוס בגבעתיים.
קבוצת 'אלומיניום קונסטרקשיין', המפתחת ומייצרת מערכות מעטפת בניין מתקדמות המשלבות התייעלות אנרגטית וקיימות בשילוב אדריכלות פורצת דרך, התקינה פאנלים פוטו-וולטאיים אדריכליים בחזיתות קמפוס אמות בגבעתיים – בניין המשרדים מאופס האנרגיה ומאופס הפחמן הראשון בישראל.

התאים הפוטו-וולטאיים המיוחדים שהותקנו בקמפוס, נסתרים לצופה כשהזכוכית הפונה מחוץ למבנה צבועה, אך עדיין מאפשרת אליהם מעבר אור לייצור אנרגיה. זכוכית זו יכולה להיות בכל צבע ודוגמא ולכן מדובר בפתרון המאפשר גמישות אדריכלית מקסימלית עם שימוש חכם בחזית ליצירת אנרגיה מתחדשת, תוך שילוב במערכות מעטפת החוסכות בצריכת האנרגיה של הבניין. המערכת הסולארית נתמכת בציוד של חברת Solaredge, המבטיח ניצול אופטימלי של האנרגיה המופקת מהתאים.
טל אהרון, מנכ"ל חברת סמארטקון מקבוצת אלומיניום קונסטרקשיין: "אנו גאים לקחת חלק בפרויקט פורץ דרך בישראל שהופך חזיתות בניינים ליצרניות חשמל. אם עד היום הכרנו רק את היכולת של הפקת אנרגיה מפאנלים המותקנים על גבי גגות בניינים, הבוקר אנו גאים להוציא לדרך את הבניין הראשון בישראל של אמות השקעות שמפיק אנרגיה גם מחזיתות הבניין.
"אין לי ספק שבשנים הקרובות נראה יותר ויותר בניינים המשתמשים בחזיתות על מנת לייצר אנרגיה ולחסוך באנרגיה במקביל, כשבקרוב נפתח את המפעל הראשון בישראל לייצור פאנלים פוטו-וולטאיים אדריכליים".
עופר בן צור, סמנכ"ל אמות: "אנו גאים להוציא לדרך את בניין המשרדים מאופס האנרגיה הראשון בישראל. כחלוצים בתחום הבנייה הירוקה במתחמי תעסוקה, אנו מקפידים לספק לדיירינו תנאי עבודה אופטימליים, הנאה מקסימלית ממשאב הנוף והאור הטבעי, תחלופה גבוהה של אוויר צח ופרמטרים רבים נוספים המיטיבים עם בריאות העובדים ומשפרים את החשיבה, היצירתית והפריון - והכל תוך חסכון אנרגטי ושמירה על הסביבה"
קמפוס אמות גבעתיים הוא מבנה עצמאי שכולל משרדים, שטחי פנאי ומסחר, שטחים פתוחים וחניון תת קרקעי המכיל 450 מקומות חנייה.  אמות השקעות השלימה את שיווק כל שטחי המשרדים בקמפוס, בהיקף כולל של כ-17,500 מ"ר. החברה חתמה על הסכמים עם חברות ההייטק סימילרווב, לשכירת 5 קומות ועם נקסט סיליקון, לשכירת שתי קומות בקמפוס.
לאחרונה השלימה את חידושו של הבניין, בהשקעה של כ-100 מיליון שקל. מעבר להתקנת מעטפת החיפויים הפוטו-וולטאיים, נהנה הקמפוס מציוד מיזוג בנצילות גבוהה, ואלה מביאים יחד את הנכס לדירוגים: מבנה מאופס אנרגיה, מבנה בעל טביעת רגל פחמנית נמוכה ולעמידתו בתקןLEED Platinum V4 , הדירוג הגבוה ביותר לשמירה על איכות הסביבה ועל בריאות המשתמש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה