השוק

משרד הכלכלה מודיע על פתיחת מו"מ מול ממלכת בחריין

משרד הכלכלה והתעשייה מודיע היום בשיתוף עם ממלכת בחריין על תחילתו של משא ומתן לקראת הסכם על סחר חופשי בין המדינות
מערכת ice | 
השקת משא ומתן (צילום משרד הכלכלה והתעשייה)
בצל הלחץ הרב סביב הסכם הגרעין ולצד ההתקרבות האיטית בין המדינות, מדינת ישראל וממלכת בחריין מצהירות היום (שלישי) על פתיחת משא ומתן להסכם סחר חופשי בינן. אמש התקיימה פגישה בין שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, לבין מקבילה בממלכת בחריין, שר התעשייה והמסחר זאייד בין ראשיד אל זייאני ובפגישה זו הושקו רשמית הדיונים במסגרת המשא ומתן.
 
במהלך הפגישה אמרה השרה: "אני בטוחה כי הסכם זה מהווה נדבך נוסף בחיזוק הסכמי אברהם ובקידום המטרות שסוכמו בוועידת הנגב. ההסכם יסייע לחזק באופן משמעותי את היחסים בין בחריין לישראל, יסיר חסמים, ירחיב את שיתוף הפעולה הכלכלי ויסייע בבניית גשרים נוספים בין המדינות."
לצד הפגישה לשם השקת המו"מ, נפגשה השרה ברביבאי עם שר האוצר והכלכלה הבחרייני, שיח' סלמאן בין ח'ליפה אל-ח'ליפה. במסגרת הפגישה הם דנו בחשיבות היחסים בין שתי המדינות ואף בחנו את האפשרויות העומדות בפני המדינות לאור האתגרים הרלוונטיים למדינות הנמצאות במזרח התיכון.
 
מאז שנחתמו הסכמי אברהם יחסי הסחר בין בחריין לישראל נמצאים בצמיחה מתמדת  ונכון לשנת 2021 עמדו על היקף של כ-7.5 מיליון דולר וצפוי כי הסכם מוסדר בנושא יעזור להאיץ את גידול ההיקף.
כמו כן, נכון לשנה שעברה לרוב ייצאה ישראל לממלכת בחריין מוצרים בתחום הפנינים, יהלומים, מתכות יקרות וכימיקלים. לעומת זאת הגיעו אלינו מבחריין מתכות בסיס, מינרלים ודלק. 
 
אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ וראש צוות המו"מ הישראלי לכינון הסכם הסחר החופשי עם בחריין מסר: "אנו מקווים שהסכם סחר חופשי עם ממלכת בחריין, על כלכלתה המגוונת, יוסיף מימד חדש ליחסים אלה [הסכמי אברהם]. בכוונתנו לגבש עם עמיתינו הבחריינים הסכם משמעותי, שיכלול בין היתר סוגיות הנוגעות לסחר בסחורות, רגולציה ותקינה, מכס, סחר בשירותים, רכש ממשלתי, סחר אלקטרוני ושמירה על זכויות קניין רוחני. לאחר שנחתמה ההצהרה, הצדדים צפויים לקיים סבבי מו"מ, תוך שאיפה להשלים את התהליך בהקדם האפשרי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה