השוק

יצחק תשובה השלים גיוס מהיר של 210 מיליון שקל

קבוצת דלק השלימה בשעות האחרונות גיוס מהיר של 210 מיליון שקל שישמשו אותה לפירעון מוקדם של חוב הענק של 3 מיליארד שקל
ניצן כהן |  6
יצחק תשובה (צילום פלאש 90)
קבוצת דלק, המנוהלת על ידי עידן וולס, הודיעה היום (חמישי) כי ביצעה הרחבה של סדרות האג"ח הקיימות (ל"ה ו-ל"ו) בהקצאה פרטית וגייסה כ-210 מיליון שקל. הגיוס התבצע על רקע המהלך האסטרטגי עליו הודיעה החברה אתמול - ביצוע פדיון מלא של אגרות החוב מסדרה ל"א ו- ל"ד. 
המהלך התאפשר באמצעות הביצועים החזקים שהציגה קבוצת דלק ובהם הכנסות של 9 מיליארד שקל מתחיל השנה ורווח נקי של כ-4.7 מיליארד שקל. הגיוס התבצע בזמן בזק, בפחות מ-24 שעות לאחר פרסום הדוחות הכספיים לרבעון השלישי, מה שמעיד על יכולותיה של הקבוצה לחזור לשוק ההון ולבצע את הפדיון  המלא של סדרות לא ו-לד שזאת בשורה לא רעה עבור החברה והמשקיעים.
 
כזכור, רק אתמול פרסמנו כי קבוצת דלק של יצחק תשובה נמצאת בשנתיים חלומיות וממצב בו הקבוצה הייתה על סף חדלות פירעון, היא מגיעה למצב בו היא פורעת לפני הזמן חוב משמעותי של 3 מיליארד שקל. אם כן, הקבוצה מציעה פירעון מוקדם של סדרות האג״ח לא ו-לד, מה שיציב אותה במצב שונה לגמרי. היא תוכל להתחיל להציף ערך לבעלי המניות שלה וזה משמעותי מאוד בעולם תנודתי מאוד.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    Or Akiva
    שלום 12/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא מבין למה אנחנו צריכים לממן את ההימורים שלהם היה על סף ורוצה לפשוט רגל למה נותנים להם כסף ללא ביטחונות תמורת נכסים
    סגור
  • 3.
    פדיון מוקדם רק אם ינתן פיצוי מלא
    dw 12/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני כנושה של לא/לד לא מסכים לפידיון מוקדם ולוותר על הריביות בשנים הבאות אלא אם כן יינתן פיצוי מלא בגין אותן ריביות. לבצע פידיון מוקדם מלא עכשיו, גם בפארי, בלי פיצוי זה בעצם לעשות לנו תספורת. הריבית הצפויה באגח לא' היא 101 מלש"ח והריבית הצפויה באגח לד' היא 276 מלשח. למה שנוותר על הכסף הטוב הזה? 377 מיליון שקל לא הולכים ברגל. תשובה רוצה לפדות אותנו מוקדם? בבקשה. אני רוצה את ה 377 מיליון שקלים הללו (מעבר לקרן שזה ברור מאליו)
    סגור
  • אם כך אתה שוטה מושלם
    ליאור 12/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכנראה לא מבין כמה זה טוב לך לקבל פדיון מלא עכשיו
    סגור
  • חבר אתה לא מהתחום אין חיה
    לא מהתחום 12/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כזאת פדיון מוקדם עם ריבית מלאה, אתה יודע איך עובד היוון הון? יכול להיות שתגיע סוכריה בדמות תוספת ריבית קטנה אבל תשכח מפדיון עם ריבית מלאה מוזמו לקנות את המניה במקום
    סגור
  • 2.
    נראה שהעסק חוזר למראה ארוכת טווח (ל"ת)
    רועה חשבון 12/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ממתינים לפנסיונר האמיץ.
    אזרח ותיק. 12/2022/01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שכספי הפנסיה שחסך כל חייו לעת זקנה נגנבו והועברו לגנב הפנסיות חולקו כדיבידנדים והתפוגגו בתספורת. מחכים לאמיץ שיחליט לקום בבוקר ולשחק כדורגל ויכניס לנוכל המדופלם את הכדור במרכז המצח.
    סגור