השוק

עידן עופר משלים את מכירת בז"ן: מכר את יתרת המניות ב-220 מיליון שקל

החברה לישראל שבשליטת איש העסקים עידן עופר השלימה היום את מכירת מלוא המניות של בבתי הזיקוק; הרוכשים הם משקיעים מוסדיים שהחזיקו באופציה שניתנה להם לפני כשנה וחצי; המכירה תניב לחברה לישראל 220 מיליון שקל
ניצן כהן |  4
עידן עופר (צילום פלאש 90/ משה שי)
איש העסקים עידן עופר משלים את מכירת מניותיו בבתי הזיקוק בחיפה. המכירה התבצעה למשקיעים המוסדיים שאחזו באופציה שניתנה להם בנובמבר 2021 וכעת הם החליטו למממש אותה. המכירה תניב לחברה לישראל 220 יליון שק לכשמחציתם יופנו לרכישת מניות עצמית.
באופן עקרוני עידן עופר החליט לצאת מעסקים שמאופיינים בפגיעה באיכות הסביבה. בתי הזיקוק היו המרכזיים שבעסקים הללו שלו אך גם אי.סי.אל נחשבת לפוגעת באיכות הסביבה. בשונה מבז"ן שליבת עסקיה מזהמים הרי שאיי.סי.אל משקיעה סכומי ענק כדי לצמצם את הפגיעה בסביבה וכדי לעמוד בתקינה הבינלאומית.
 
בחודש נובמבר 2021 מכרה החברה לישראל 9% ממניות בז"ן למשקיעים המוסדיים בעסקה שהניבה לחברה לישראל 263 מיליון שקל. מאוחר יותר ואחרי סגה משפטית לא פשוטה מכה הרחבה לישראל 16.7% ממניות בז"ן לפטרוכימיים של דיוויד פדרמן, חברה שהייתה בקשיים ולא היו לה נכסים משמעותיים להוציא מניות בז"ן וזכות סירוב למניות של החברה לישראל.
כעת כאמור, השלימה החברה לישראל את מכירת יתרת המניות שבבעלותה לאותם המוסדיים מהעסקה הראשונה לאחר שאלה קיבלו אופציה לרכוש את יתרת המניות כחלק מהעסקה של 2021.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    סגירת בזן שסה לא על הפרק בחיים
    עמי 02/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסוד של בזן חיפה. שבחיים לא יסגרו ולא ישנה מה יגידו..וטוב שיצא עופר מבזן. והכל משחק. כדי שהיה לכתבים מה לכתוב. תהוי רגועים בזן תישאר לעד.
    סגור
  • 2.
    אם יש קונה לבז"ן נראה שהמפעל נשאר בחיפה (ל"ת)
    הכל דיבורים וכסף 02/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • הסיבה שהוא יוצא זה לא 229מיליון זה הפחד שיתבעו אותם (ל"ת)
    בילבי 02/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בגדי נשים במחירים מטורפים! חפשי עכשיו בגוגל HTOFASHION!
    דנה 02/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל סוגי בגדי נשים במחירים מטורפים! חפשי עכשיו בגוגל HTOFASHION!
    סגור