השוק

כלל ביטוח גייסה 400 מיליון שקל; חצי מהגיוס במרווח שלילי

כלל החזקות ביטוח השלימה הלילה גיוס של 400 מיליון שקל כשהמרווחים היו נמוכים מאוד; המרווח באג״ח להמרה היה שלילי
ניצן כהן | 
יורם נווה, מנכ"ל כלל ביטוח (צילום סיון פרג', shutterstock, וידאו הד)
כלל ביטוח השלימה הלילה גיוס של 400 מיליון שקל. הגיוס התבצע באמצעות הנפקת שתי סדרות חדשות כשתוצאות ההנפקה מלמדות על אמון של המשקיעים בחברה ובעסקת MAX.
נסביר לפני שניכנס לפרטים כי נקודת היחס בהנפקות מהסוג הזה הן אגרות החוב הממשלתיות שעליהן יש להוסיף מרווח מסויים. בהנפקה הזו, ברכיב האג״ח להמרה, המשקיעים לא רק ויתרו על המרווח אלא אף שילמו פרמייה כדי להיחשף לעסקת MAX. לידיעת הקורא אלפרד אקירוב.
הגיוס בשלב המוסדי הצליח כשהמוסדיים הזרימו ביקושים גבוהים של כ-800 מיליון שקל (באג"ח סטרייט ואג"ח להמרה). דירקטוריון כלל החזקות עסקי ביטוח נענה לביקושים והחליט לגייס סך של כ-400 מיליון שקל מתוך הסכום האמור, כ-250 מיליון שקל באג"ח סטרייט בתשואה נומינאלית של כ-4.7% וכ-150 מיליוני שקל באג"ח להמרה בתשואה נומינאלית של כ-2.6%, עם מחיר מימוש של 85 שקל למניה (הגבוה בכ-40% משער הסגירה של המניה בבורסה).     
  
הסדרות הינן לפירעון בעוד כ-5 שנים. את הגיוס הובילה דיסקונט קפיטל. יורם נוה, מנכ"ל כלל החזקות עסקי ביטוח ופיננסים, ציין: "אני שמח מאוד על הביקושים הגבוהים מצד הגופים המוסדיים.
גיוס מוצלח זה, על אף התנודתיות בשווקים, משקף הבעת אמון נוספת של שוק ההון בקבוצת כלל ביטוח ופיננסים ובעסקה לרכישת חברת "Max.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה