השוק

על רקע משבר הבנקאות: האם שרת האוצר האמריקאית בדרך הביתה?

קולות רבים עולים בקריאה לפטר את שרת האוצר האמריקאית, ג'נט ילן, בטענה כי אינה האדם המתאים לנהל את משבר הבנקאות שרק גדל משבוע לשבוע
מערכת ice | 
ג'נט ילן שרת האוצר האמריקאית (צילום shutterstock, רישיון חופשי ויקיפדיה)
ג'נט ילן, שרת האוצר האמריקאית, שוב על קרח דק בתוך ממשל ביידן בגלל ההתערבות שלה במשבר הבנקים שממשיך להרים את ראשו, כך פורסם ב-NY Post. עכשיו השאלה היא לא אם ביידן יפטר את ילן, אלא מתי. הדרישה היא להביא מישהו שיוכל להתמודד עם משבר הבנקים הגדול ביותר שידעה ארה"ב מאז המשבר הפיננסי של 2008.
גורמים רבים בבית הלבן מביעים אי אמון ביכולתה של ילן להתמודד עם המשבר, למרות הרזומה שלה, והגורם שהתחיל את המשבר ביחסים עם ילן הייתה תגובתה המעורפלת לאינפלציה. בין השמות שעלו הייתה שרת המסחר ג'ינה ריימונדו ומנכ"ל בנק אוף אמריקה בריאן מויניהן.
 
בניגוד לילן, לשני המועמדים הללו יש ניסיון עסקי אמיתי, בעוד שילן הייתה באקדמיה ובממשלה לאורך הקריירה שלה. הגורמים חושבים שילן לא יכולה להתמודד עם התמוטטות הבנקים וצריך מישהו עם יותר ניסיון "בשטח".
"מצד אחד הם די תקועים איתה. זה יהיה רע להיפטר משר אוצר במהלך משבר בנקאי", אמר אחד המקורות לפוסט. "מצד שני, הם יודעים שאין להם מישהו טוב להיות הפנים שלהם במונחים של תגובה".
ילן בבירור שמעה את הביקורת. ביום שישי היא כינסה פגישת חירום של הרגולטורים הבכירים בבנקים כדי לדון במשבר המתרחב. סדר היום יכלול ככל הנראה לא רק קריסות בנק בעבר, אלא את המבוי הסתום של על גורלה של הרפובליקה הראשונה – בנקאים מנסים, עד כה לשווא, להציל את המוסד מלהיות הדומינו האחרון שנפל בבלגן.
בנוסף, יש את החשש מפני קריסת הבנק הגרמני דויטשה בנק, שבהתחשב בגודלו, טומנת בחובה סיכון מערכתי משמעותי לכל המערכת הפיננסית, כולל בנקים גדולים כמו ג'יי פי מורגן ובנק אוף אמריקה שסוחרים עם הבנק הגרמני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה