השוק

דו"ח חזק לאנלייט: הרווחים זינקו ל-33 מיליון דולר

אנליט סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם רווחים של 33 מיליון דולר לעומת רווח של 9 מיליון דולר ברבעון המקביל; תרומה של 14 מיליון דולר לרווחים מיוחסתלפרויקטים חדשים
ניצן כהן | 
גלעד יעבץ (צילום אנלייט)
אנלייט פרסמה היום דו"ח חזק והמניה מטפסת בתחילת המסחר בבורסה ביותר מ-5%. אנלייט סיימה את הרבעון הראשון עם רווחים של 33 מיליון דולר לעומת 9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. 14 מיליון דולר לרווחים התווספו מפרויקטים חדשים של החברה ואלה חדשות טובות.
מנתוני החברה עולה כי ההכנסות ברבעון הראשון של השנה הוכפלו והסתכמו ביותר מ-70 מיליון דולר לעומת כ-35 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות של החברה מהפעילות בישראל הניבו ברבעון הראשון של השנה הסתכמו ב-13.9 מיליון דולר לעומת 4.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההכנסות מפעילות במרכז ומזרח אירופה הסתכמו ב-23.2 מיליון דולר לעומת 21 מיליון דולר ברבעון המקביל.
 
הפעילות במערב אירופה הניבה ברבעון הראשון של השנה הכנסות של כ-32 מיליון דולר לעומת 6.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההכנסות מפעילות ניהול ובניה של פרויקטים הסתכמו בכ-2.1 מיליון דולר לעומת 2.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
גלעד יעבץ, מנכ"ל החברה אמרר עם פרסום הדוחות הכספיים כי "הצגנו תוצאות יוצאות מן הכלל ברבעון הראשון של 2023 עם צמיחה בהכנסות של ,103% גידול ברווח הנקי של 275% וגידול ב- EBITDA Adjusted של 118% הנובעים בעיקר מפרויקטים שהחלו הפעלה מסחרית בשנה האחרונה. אנו מאמינים שיש לנו מסלול ברור לצמיחה העתידית. עם תוספת של GW 1 ו- 1.7 GWh פרויקטים בהקמה ועוד GW 2.1 ו- GWh 1.8 של פרויקטים לקראת הקמה שכולם צפויים להגיע להפעלה מסחרית עד סוף 2025. אנו מאמינים שקצב הצמיחה שלנו צפוי להאיץ בשנים הקרובות
"יותר מכך, אנו מאמינים כי המומחיות שלנו בפיתוח פרויקטי Greenfield, בנוסף להשפעות החיוביות של רגולציית ה-IRA בארה"ב, תאפשר לנו לייצר תשואות פרויקטים מעל הממוצע בשוק. במהלך הרבעון חתמנו על תיקון להסכמי PPA בהספק של MW ,480 עם גידול ממוצע במחיר של 30% וחתמנו על הסכמי PPA חדשים בהספק של MW 475 במחירים אטרקטיביים. אלו מדגישים את היכולת שלנו לייצר תשואות מעל ממוצע השוק גם בסביבת הריביות העולה.
"אנו שמחים לספק מידע על התוכנית המימונית שלנו לאחר השלמת ההנפקה בארה"ב. אנו מאמינים שהמשאבים הזמינים לנו כיום מספיקים להשלמת כלל הפורטפוליו הבשל, עם יתרת מזומן עודפת. בנוסף, אנו נהנים מגמישות פיננסית שתאפשר לנו להאיץ את קצב הצמיחה לאחר השלמת הפורטפוליו הבשל, בהתאם לתחזית שסיפקנו של קצב חיבור שנתי של GW 1.5 בשנה, בהתבסס על תוכנית הפעולה הקיימת שלנו.
"ברשותנו מגוון כלים פיננסיים למימון הצמיחה העתידית הצפויה, ביניהם חלוקות מהפרויקטים שלנו, Sell-down של החזקות מיעוט בפרויקטים שלנו בארה"ב, הנפקת אג"ח ומימון מחדש של החוב הפרויקטלי.
"אנו מאמינים שיכולות הפיתוח והביצוע הגבוהות שלנו, בשילוב ההנפקה בארה"ב יצרו מנגנון אוטונומי הממצב אותנו בפוזיציה אידיאלית לממש את ההזדמנות העצומה שאנו רואים בהמשך הדרך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה